اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد

افتتاح شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی جدید/ 35 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکاریم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از مجموع سهام 37 شرکتی که به عنوان مطالبات از دولت گرفتیم هفته آینده شستای جدید افتتاح می‌شود.

افتتاح شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی جدید/ 35 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکاریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سعید مرتضوی بعدازظهر امروز در آئین افتتاح و راه‌اندازی طرح توسعه 100 تخت بستری بیمارستان ولی عصر قائمشهر، سازمان تامین اجتماعی را دومین نهاد بزرگ بعد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از لحاظ ارائه خدمات پزشکی و درمانی در کشور عنوان کرد.

وی افزود: استان مازندران به لحاظ برخورداری از 5 بیمارستان تامین اجتماعی بزرگ، 11 درمانگاه و دو پلی‌کلینیک از نظر کمی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و با اعلام نظر کیفیت بالای درمان از سوی بیماران بستری شده در بخش‌های مختلف بیمارستان ولی عصر، رضایتمندی کیفی نیز در این بیمارستان حاصل شده است.

* قوانین تامین اجتماعی اصلاح می‌شوند

مرتضوی با اشاره به کارهای در دست اقدام سازمان تامین اجتماعی درباره تحول در قانون تامین اجتماعی اظهار داشت: قانون تامین اجتماعی در سال 1354 متناسب با نیازمندی‌های آن زمان به تصویب رسید که در طول دهه‌های گذشته به علت ضعف و ناکارآمدی و نقصان‌های موجود در قانون تامین اجتماعی اصلاحات زیادی به این قانون وارد شد و ابهاماتی که بوده سبب پراکندگی و تغییرات مختلف در قوانین تامین اجتماعی شده است.

وی با تاکید بر همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ایجاد اصلاحات در قانون تامین اجتماعی تصریح کرد: این قوانین متعلق به 37 سال پیش است که به علت به‌روز نبودن و ابهامات بسیار واجد نارسایی‌های فراوان است و مجریان قانون در موارد عدیده سردرگم مانده‌اند.

این مسئول ادامه داد: در این دولت سعی کرده‌ایم تا با جمع‌بندی نواقص قانونی سازمان، کمتر از سه ماه آینده شاهد پیش‌نویس اصلاح قانون تامین اجتماعی و ارائه آن به مجلس باشیم تا در کمترین زمان قانون تامین اجتماعی به گونه‌ای تغییر و اصلاح شود که درخور بزرگ‌ترین و قوی‌ترین سازمان بیمه‌ای خاورمیانه شود.

* طلب 35 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولت

مرتضوی با بیان اینکه دولت‌ها و مسئولان سازمان تامین اجتماعی گذشته بدهکاری دولت به تامین اجتماعی را قبول نمی‌کردند، اذعان داشت: با تلاش و کوشش ما و ارائه مستندات در نتیجه دولت پذیرفت که سازمان تامین اجتماعی 35 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

* واگذاری سهام دولتی به تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصویب پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از دولت را یک پیروزی و موفقیت بزرگ برای سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر سهام 37 شرکت دولتی به نام سازمان تامین اجتماعی رقم خورد.

* تحویل مجموعه هتل‌های هما به سازمان تامین اجتماعی

مرتضوی با بیان اینکه مجموعه هتل‌های هما در قبال وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت به این سازمان واگذار شد، خاطرنشان کرد: در روز ولادت امام رضا(ع) مراسم افتتاح و تحویل دو مجموعه هتل هما در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: از مجموع سهام 37 شرکتی که به عنوان مطالبات از دولت گرفتیم تا هفته آینده شستای جدید افتتاح می‌شود.

مرتضوی در مورد مطالبات مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی تصریح کرد: قبل از شروع مدیریت جدید، سازمان 9 ماه به مراکز طرف قرارداد اعم از بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و پزشکان و ... به میزان یک هزار و 200 میلیارد تومان بدهی داشت و دفترچه‌های سازمان از درجه اعتبار و ارزش ساقط شده بودند، به همین خاطر با تلاش 15 روزه سازمان، این هزار و 200 میلیارد تومان تدارک دیده شد و سبب دلگرمی و اعتبار تامین اجتماعی شد.

* پرداخت مطالبات از هفته آینده

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تاخیر سه ماهه برای پرداخت مطالبات طرف‌های قرارداد تصریح کرد: دوره کارشناسی اسناد پزشکی سه ماهه است که با توجه به پرداخت مطالبات در فروردین ماه، اگر مطالبات را سر سه ماه پرداخت کنیم مثل این است که به‌روز پرداختی داشته‌ایم.

وی با تاکید بر تلاش برای به‌روز کردن طلب پزشکان و داروخانه‌ها ابراز داشت: به غیر این سه ماه که برای کارشناسی اسناد پزشکی صرف شد، از این بعد طرف‌های قراردادمان برای دریافت مطالباتشان معطل نمی‌شوند.

* توسعه درمانگاه‌ها و مراکز پزشکی

وی درباره توسعه بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و تجهیزات پزشکی افزود: پیشنهاد دادیم تا توسعه‌ها در قالب تهاتر انجام شود و در هر استان پیمانکاران علاقمند برای توسعه به صورت تهاتر اقدام کنند تا همچون گذشته اموال تامین اجتماعی با تبانی‌ها و فروش اسناد و سندگیری از دست نرود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: قرارداد تهاتری پیشنهاد عقلایی برای توسعه بیمارستان‌ها و جلوگیری از تعریض و تفریط اموال تامین اجتماعی است.

* نساجی مازندران مشکل قانونی دارد

وی همچنین در مورد کارخانجات نساجی مازندران بیان داشت: باید اعتبارات این بخش از طرف دولت به سازمان تامین اجتماعی تزریق شود تا سازمان بتواند جوابگوی توقع درخواست‌کنندگان باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان گفت: با توجه به ارائه مشکلات این واحد صنعتی در استانداری مازندران، ظرف یک هفته آینده این مصوبه اجرایی و در کوتاه‌ترین زمان مشکل مجموعه نساجی حل می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول