اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

ضعف مدیریت مانع سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد است

خبرگزاری فارس: آنگونه که از وضعیت تولید و سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد برمی‌آید، باید گفت: قبل از آنکه نبود زیرساخت‌ها یک مانع برای رونق تولید و جذب سرمایه‌گذار باشد، ضعف مدیران در این‌باره یک مانع بزرگ است.

ضعف مدیریت مانع سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد از معدود استان‌هایی است که در همه بخش‌ها قابلیت رشد و سرمایه‌گذاری را دارد ولی قبل از آنکه نبود زیرساخت‌ها مانع سرمایه‌گذاری در این استان باشد، نبود دید وسیع مدیریتی مانعی بزرگ برای استقبال از سرمایه‌گذار و در نهایت جذب آن است.

چه توجیهی می‌توان داشت که در استانی که این همه فرصت و ظرفیت سرمایه‌گذاری دارد و به گفته همه مسئولان این استان نیز سرمایه‌گذاران زیادی اعلام آمادگی می‌کنند، ولی در ادامه راه ناامید می‌شوند و قید سرمایه‌گذاری را می‌زنند؟

استانی که همه چیز دارد، چهارفصل است، آب دارد و جنگل، زمین دارد و خاک حاصل‌خیز، نفت دارد و طبیعت منحصر به فرد، گرمسیر است و سردسیر و مهم‌تر از همه این‌ها امنیت اجتماعی بالایی دارد، چرا باید نتواند سرمایه‌گذار را جذب کند؟

به نظر می‌رسد باید قبل از هر چیز دید مدیریتی در این استان را به اهمیت سرمایه‌گذاری روشن کنیم چرا که معطل ماندن یک سرمایه‌گذار در پاسخ گرفتن استعلامات و تحویل زمین و مسائلی از این دست دیگر نیازی به زیرساخت و اعتبار و این سری بهانه‌ها ندارد.

امروز پای صحبت هر سرمایه‌گذار و تولیدکننده‌ای که می‌نشینیم حرف‌های دردآوری می‌زند که اگر دیر بجنبیم و به خود نیاییم باید شاهد عواقب به مراتب بدتری در وضعیت تولید و معیشت مردم باشیم.

در این میان و در کنار نقایص و ضعف‌های ساختاری در دولت و تصمیم‌گیری‌های کلان، ضعف مدیران و نبود عزم و همت در کهگیلویه و بویراحمد سبب شده تا نه تنها بهره‌ای از مواهب و سرمایه‌های خدادادی این استان نبریم بلکه وضعیت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران روز به روز بدتر و در آستانه تعطیلی قرار گیرند.

از بس که این مدیران از توانایی‌ها و ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد می‌گویند، گوش عالم کر شده ولی در عمل هیچ کار خاص و شاقی از همین مدیران نمی‌بینیم و شاهد هستیم که حمایتی از تولیدکننده و سرمایه‌گذار نمی‌شود.

همه این گفته‌ها را وقتی پای صحبت‌های آقای پاسیار تولیدکننده تخم‌مرغ، شهرام باقری کارخانه‌دار فولاد، علی‌پناه یوسفی تولیدکننده گاو شیری و گوشتی، اکبری تولیدکننده پنجره‌های دوجداره و ده‌ها تولیدکننده دیگر این استان می‌نشینیم، خواهیم شنید.

باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا با آمدن استاندار جدید، تحرکی در مدیران بخش‌های مختلف تولیدی این استان به وجود می‌آید؟

البته باید این را هم گفت که امر سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید به یک مدیر و دو مدیر برنمی‌گردد و این موضوع مهم یک امر فرا دستگاهی است و همه مدیران در این زمینه نقش مثبت و منفی دارند ولی به نظر می‌رسد این ضعف و قوت در چند دستگاه کلیدی از سایرین مهم‌تر است که لازم است برای تقویت مدیران این دستگاه‌ها اقداماتی صورت گیرد.

خبرگزاری فارس این سلسله گزارشات را از وضعیت تولید، سرمایه‌گذاری، حمایت از آن‌ها و عملکرد مدیران در این زمینه ادامه خواهد داد.

------------------------

یادداشت از کریم بنام

------------------------

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول