اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در پایانه‌های مرزی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی از ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در پایانه‌های مرزی استان خبر داد.

ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در پایانه‌های مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده عصر پنجشنبه در یک نشست خبری اظهار داشت: نخستین انبارهای عمومی در گمرکات کشور توسط بخش خصوصی در مرز بازرگان به بهره‌برداری رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملزومات توسعه تجارت زمینی، افزود: یکی از نیازهای اساسی برای توسعه تجارت زمینی، جاده‌های ارتباطی و دسترسی به گمرکات است که برای رفع این مشکل به ویژه در مسیر دسترسی به گمرک بازرگان با سرمایه‌گذاران برای توسعه و چهار بانده‌ کردن جاده بازرگان به تبریز مذاکرات لازم صورت گرفته شده است.

جلال‌زاده با بیان اینکه با توجه و نگاه ویژه دولت در حوزه توسعه پایانه‌ها و ترانزیت شاهد رشد و جهش چشمگیری در آذربایجان‌غربی هستیم، ادامه داد: بر اساس توافقات صورت گرفته مابین مسئولان جمهوری اسامی ایران و جمهوری ترکیه، مبادلات تجاری دو کشور تا 30 میلیارد دلار گسترش می‌باید.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: گمرک بازرگان به عنوان تنها گمرک کشور و مرز زمینی ایران اسلامی با ترکیه می‌تواند نقش مهمی را در گسترش این مناسبات و تحقق این امر ایفا کند.

جلال‌زاده با اشاره به موقعیت ژئوپلتیکی استان آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان غربی با داشتن پنج پایانه مرزی، 10 گمرک فعال و شش بازارچه مرزی نقش مهم و کلیدی در روند تجارت و ترانزیت زمینی در کشور ایفا می‌کند.

این مسئول با بیان ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی در حوزه آب و خاک، تجارت و ترانزیت گفت: با آماده‌سازی زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای توسعه توسط دولت و همچنین حضور فعال بخش خصوصی، این منطقه از کشور ما روز به روز رونق گرفته و شهرهای مرزی استان به شهرهای مهاجرپذیر تبدیل شده‌اند.

وی به افتتاح پایانه تجاری مرز بازرگان و همچنین آغاز احداث پایانه تجاری و مسافری پایانه مرزی پلدشت که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور که در روز گذشته انجام شد، اشاره و اضافه کرد: تنها برای احداث پایانه تجاری و مسافری پلدشت 170 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

به گفته جلال‌زاده در حال حاضر بخش قابل توجه از زیرساخت‌های لازم برای توسعه تجارت و ترانزیت در استان به ویژه در گمرک سرو و بازرگان آماده و تکمیل شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: دو سرمایه‌گذار بخش خصوص نیز با 500 میلیارد ریال و 150 میلیارد ریال برای سرمایه‌گذار در مرز تمرچین اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول