اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی فردوس:

سرمایه‌‌گذاری فرهنگی مهم‌ترین نیاز جامعه امروز است

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی شهرستان فردوس گفت: مهم‌‌ترین نیاز جامعه امروز سرمایه‌‌گذاری فرهنگی و مقابله با جنگ نرم است.

سرمایه‌‌گذاری فرهنگی مهم‌ترین نیاز جامعه امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سیدحسن بزم‌آرا ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: راه مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تداوم خط سرخ شهادت است.

وی با تاکید بر حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان افزود: سرمایه‌‌گذاری فرهنگی ضروری‌ترین نیاز جامعه امروز است.

بخشدار مرکزی فردوس تصریح کرد: عمده‌‌ترین مشکل نسل امروز فاصله گرفتن از معنویات،‌ فرهنگ دفاع مقدس و پرداختن به مسائل مادی است لذا مسئولان دستگاه‌‌های اجرایی باید با کیفیت‌بخشی به برنامه‌‌های فرهنگی، نسل چهارم انقلاب را بیشتر با فرهنگ ایثار و دفاع مقدس آشنا کنند.

بزم‌آرا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در موقعیت حساس کنونی کشور را از ضرورت‌های مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دانست و یادآور شد: جانبازان به عنوان شهدای زنده انقلاب پل ارتباطی نسل دفاع مقدس با نسل‌‌های سوم و چهارم به شمار می‌‌روند.

وی رمز اقتدار مردم و مسئولان در گفتمان بین‌‌المللی و مقابله با جنگ نرم دشمنان و استکبار جهانی را حرکت در صراط ولایت دانست و گفت: در جنگ سخت دشمن خسارت‌های فراوانی به استان‌های هم‌مرز با عراق وارد شد و هزاران فرزند برومند به شهادت رسیدند اما دشمنان هرگز نتوانستند به اهداف شوم و پلید خود دست یابند.

بخشدار مرکزی فردوس با اشاره به الگو شدن نظام جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان افزود: باید سیره شهدا که همان رمز ماندگاری نظام اسلامی است را به نسل جوان منتقل کنیم چرا که امروز اگر نظام به جایگاهی عظیم در سطح جهان دست یافته‌ است و شاهد موفقیت‌ها و پیروزی‌های زیادی هستیم به برکت خون شهدا و سکان‌داری مقام عظمای ولایت است.

بزم‌آرا تصریح کرد: هفته دفاع مقدس برای ملت سرافراز ایران اسلامی چون خورشید فروزان در هشت سال بالندگی و اقتدار به عظمتی انکار ناپذیر از شجاعت، مقاومت و پایداری تبدیل شده است.

بخشدار مرکزی فردوس از مرمت و بازسازی 21 گلزار شهدا در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران از محل اعتبارات استانی در سال جاری این گلزارها در روستاهای این شهرستان مرمت می‌شود.

بزم‌آرا افزود: مهم‌ترین موضوع در روستاها ایجاد بستر و فضای مناسب کار و اشتغال برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مرکز شهرستان است و بخشداری مرکزی در این ارتباط تلاش و فعالیت می‌کند.

وی تهیه و توزیع بسته‌‌های فرهنگی و برگزاری مراسم خاطره‌‌خوانی طی هفته دفاع مقدس در مدارس سطح شهرستان را از جمله راه‌‌های انتقال آثار و سیره شهدای فرهنگی به دانش‌‌آموزان عنوان کرد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول