اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

زمینه سرمایه‎گذاری‏ها با نگاه ملی فراهم شود

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: در سرمایه‎گذاری‎ها نباید فقط در درون استان متمرکز شویم و نگاهمان برون استانی و ملی نیز باشد.

زمینه سرمایه‎گذاری‏ها با نگاه ملی فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فریدون حسنوند ظهر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان بوشهر اظهار داشت: نباید خودمان را به ماموریت‎ها و وظایف سازمانی محدود کنیم و باید با پشتوانه ملی برنامه‎های خارج از استان برای سرمایه‎گذاری‎ها تدوین کنیم.

وی افزود: مدیری در این زمینه موفق است که بتواند علاوه بر وظایف سازمانی خود برنامه‎های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در این زمینه داشته باشد.

حسنوند ادامه داد: استان بوشهر ظرفیت‎های بسیار بالایی دارد که اگر به درستی از آنها بهره‏برداری کنیم، در تولید، تقویت اقتصاد، ایجاد فرصت‏های شغلی کشور و توانمندی اقتصاد خانواده بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در گذشته کارهای زیادی در این زمینه در استان بوشهر انجام شده افزود: اما برای به نتیجه رسیدن به سرعت بیشتری نیاز دارد و باید از توان کشور بویژه نیروهای بومی در سطح ملی بهره ببرد و قرار است از همه بنگاه‎ها و مؤسسات و مجموعه‎های دولتی و شبه دولتی در این مسیر استفاده کنیم.

استاندار بوشهر یادآور شد: یکی از اشکالات حوزه استانی عدم ارتباط گسترده با وزارتخانه‏ها، سازمان‎ها و مدیریت ارشد کشور است که اگر این ارتباط و تعامل بهبود یابد کمک زیادی به پیشبرد برنامه‎های ما می‎کند.

حسنوند ادامه داد: در هفته گذشته در جلسه‎ای که در مرکز داشتیم علاوه بر بررسی پروژه‎های مهر ماندگار نشست مفصلی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتیم و مقرر شد ظرف دو هفته استان بوشهر تمام مصادیق کالاهای مرتبط با سرمایه‎گذاری در همه حوزه‎ها را در قالب پیشنهاد به ستاد قاچاق ارایه کند.

وی بیان کرد: این امر به منظور جلوگیری از قاچاق کالا، توانمندسازی خانواده و ایجاد اشتغال در استان و بهره‎مندی از پشتوانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای رفع موانع موجود در استان انجام می‎شود.

حسنوند گفت: همچنین مقرر شده است در همین راستا ماه آینده نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در استان بوشهر برگزار شود.

استاندار بوشهر اظهار داشت: بنا داریم با حمایت نمایندگان استان در مجلس که پشتوانه خوبی برای استان هستند شورای هماهنگی توسعه استان را پایه‎گذاری کنیم و این شورا در بسیاری از استان‎ها ایجاد شده و مردم از کارکرد آن بهره‎مند شده‎اند.

وی افزود: نگاه این شورا علمی، کارشناسی و برنامه‌ای با توجه به ظرفیت‎های استانی و ایجاد پشتوانه ملی برای توسعه استان است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول