اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی صورت گرفت

تجلیل از نمونه‌های ترافیکی کردستان

خبرگزاری فارس: نمونه‌های ترافیکی کردستان طی مراسمی در سنندج تجلیل شدند.

تجلیل از نمونه‌های ترافیکی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کردستان ظهر امروز در این مراسم اظهار کرد: با کشته شدن سالانه بیش از 28 هزار انسان در سطح جاده‌های کشور و افزایش 10 درصدی این روند موجب شد تا دولت نگاه ویِژه‌ای به بحث ترافیک داشته باشد.

نعمت‌الله خواجه‌ای تصریح کرد: به منظور جلوگیری از روند روبه رشد تصادفات و کشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای با تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت یک عزم جدی برای کاهش این روند در کشور به وجود آمد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌ و اقدامات مهم دولت به ویِژه توجه همزمان به سه اصل انسان، جاده و وسیله نقلیه در بحث ترافیک و همچنین وجود و نقش پلیس موجب کاهش میزان کشته‌ها و زخمی‌های ناشی از تصادفات در سطح جاده‌ها شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کردستان افزود: ارتقای شاخص‌های ترافیکی در سطح کشور و استان یکی از نیازهای اساسی برای جلوگیری از افزایش آمار تصادفات و به تبع آن آمار کشته‌ها در جاده‌هاست.

خواجه‌ای گفت: بسیاری از رانندگان ماشین‌های سنگین در جاده‌های استان به راحتی تخلف می‌کنند و این در حالی است که این راننده‌ها در کشورهای همسایه کمترین آمار تخلفات را دارند.

وی نصب دوربین‌های ثبت تخلفات ترافیکی در سطح استان به ویژه در جاده‌های برون‌شهری را ضروری دانست و افزود: در برخی از موارد رافت و گذشت پلیس راهور از تخلفات صورت گرفته موجب تکرار تخلفات می‌شود.

به گفته خواجه‌ای، جریمه و برخورد قانونی با متخلفان رانندگی مانع از تکرار تخلفات و در نتیجه موجب ارتقای سطح ترافیک و کاهش قابل توجه تصادفات خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش متوالی سالانه تصادفات در کردستان، اضافه کرد: بدون شک کاهش نرخ تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری در سطح استان نشانه تعامل و همکاری بسیار خوب ایجاد شده بین رانندگان و پلیس است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از فعالان نمونه ترافیکی، برندگان مسابقه کاریکاتور ترافیکی و رانندگان بدون تخلف استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول