اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش «بوسه بر تجربه» در اردبیل برگزار شد

تجلیل از شهرداران پیشکسوت تاریخ شهرداری اردبیل

خبرگزاری فارس: در همایشی با عنوان " بوسه بر تجربه " از شهرداران پیشکسوت تاریخ شهرداری اردبیل تجلیل شد.

تجلیل از شهرداران پیشکسوت تاریخ شهرداری اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که صبح امروز در هتل کوثر اردبیل و به مناسبت هشتاد و هشتمین سالگرد تاسیس شهرداری اردبیل برگزار شد از 27 شهردار پیشکسوت استان اردبیل با اهدای لوح سپاس، تندیس و هدایایی تجلیل شد.

در این مراسم شهردار اردبیل در سخنانی اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانیم تا با تکریم از خدمات ارزنده شهردارانی که در طول 88 سال با عزت نفس و مناعت طبع بی‌بدیل در راستای ایجاد تغییر و تحول در مدیریت شهری به جنگ با مشکلات پرداخته و تنها فکر و ذکرشان توسعه و آبادانی شهر اردبیل بوده سپاسگزار باشیم.

صدیف بدری خدمت به نظام مقدس و مردم شریف را مایه مباهات هر خدمتگزار توصیف کرد و یادآور شد: در حال حاضر هر آنچه به عنوان مجموعه شهرداری در اختیار نسل کنونی به ودیعه گذاشته شده است میراثی از ذوق، تجربه و علمی است که پایه‌های اولیه و مستحکم آن را بزرگانی چون بابا صفری‌ها، نائبی‌ها و دیگر بزرگان گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: به یقین تجلیل و بهره‌مندی از نظرات ارزنده و گران‌سنگ حاضران در حیات این فرهیختگان در راستای پیشبرد امور شهر و شهرداری اردبیل از اهدافی است که با چراغ راه قرار دادن گذشته و رسیدن به آینده‌ای مطلوب‌تر در جست‌وجوی آن بودیم که با اجرای همایش " بوسه بر تجربه " این مهم را جامه عمل پوشاندیم.

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری و همدلی شورای شهر در پیشبرد امور به ویژه مساعدت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام قدردانی کرد و گفت: از ابتدای امسال پروژه‌های عمرانی زیادی را آغاز کردیم و به جرأت می‌توان گفت اردبیل در سال 91 به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

بدری افزود: در تمام نقاط شهر اعم از برخوردار و نیمه برخوردار و کم‌برخوردار شهرداری پروژه اجرا می‌کنیم که در دو مرحله این پروژه‌ها در گرامیداشت سوم خرداد و در طول هفته دولت و دفاع مقدس به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول بیان داشت: در مرحله اول با 9 میلیارد تومان اعتبار و در مرحله دوم با 46 میلیارد تومان ارزش ریالی پروژه‌ها اجرا شده که در سابقه شهر اردبیل اجرا و به بهره‌برداری رساندن این حجم پروژه در طول شش ماه اول سال کم‌نظیر است.

شهردار اردبیل اجرای تقاطع غیر‌هم‌سطح ارجستان، فاز جدید کارخانه آسفالت، آسفالت معابر شهری به مقدار 150 تن در شش ماه اول امسال و انقلابی عظیم در حوزه فضای سبز با کاشت بیش از 2 میلیون بوته گل متنوع سه برابر سال گذشته از جمله این اقدامات بوده که به متحول شدن چهره شهر کمک کرده است.

بدری تاکید کرد: در زمینه زیباسازی المان‌های شهر واقعاً کارهای خوبی از جمله زیبا‌سازی و نورپردازی پل‌های روگذر عملیاتی شده است.

وی با اعلام اینکه هیچ دستگاه اجرایی در طول شش ماه پروژه‌هایی به ارزش 55 میلیارد تومان به بهره‌برداری نرسانده است، ادامه داد: افزایش جمعیت، توسعه روز‌افزون شهر، نیازمندی‌های متنوع و پیچیده مردم، دامنه گسترش وظایف و خواسته‌های عمومی و از سویی محدودیت منابع ایجاب می‌کند که شهرداری اردبیل با سطح نیاز و خواسته‌های مردم برای رسیدن به اهداف کلان گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم حاج میرزا بیوک آقا وهاب‌زاده به عنوان اولین شهردار افتخاری اردبیل در سال 1303، آقا خان حبیبی به عنوان اولین شهردار رسمی اردبیل در سال 1304،( خدابنده‌لو)، معین‌الدین طیار، حاج‌بابا صفری ( نجم‌الدین تهامی، موسی پناهی، هاشم وکیلی، سیف‌الله مستشاری، اسمعیل دیباج) در فاصله سال‌های 1304 تا 1340، سید نجف‌قلی اقبالی، محمد ارفعی در طی سال‌های 1343 تا 1345 ( پرویز اتابکی، خسرو محتشمی، محمد هادی نجات‌پور) علی اوستا، احمد نائبی، غلامعلی اسد‌پور، مصطفی لطفی، علیرضا ضیغمی‌فر، کریم شاه‌علیزاده، علی داداش‌زاده خیاط در فاصله 1357 تا 1360، ( پرویز خادم‌پور، میر‌محی‌الدین ربانی، اصغر علایی در سمت شهرداری اردبیل) لطف‌الدین ذاکر‌زاده، نور‌الدین امامی، ابوالفضل صومعه‌لو، ولی آذروش، حسین افسانه، کمال‌الدین پیر‌موذن، یعقوب عزیز‌زاده، اکبر نیکزاد در فاصله 1377 تا 1384 (عباس شیخ‌علیزاده، و غلامرضا نیازمند به عنوان سرپرست شهرداری اردبیل ) و هم اکنون نیز صدیف بدری مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول