اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس

زنان ایثارگر اراک تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس در مراسمی با حضور رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور از زنان ایثارگر اراک تجلیل شد.

زنان ایثارگر اراک تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرمانده سپاه ناحیه اراک ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از زنان ایثارگر اراک که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس کمتر از مردان نبود، چه بسا زنانی بودند که در غیاب همسرانشان هم مدیریت خانه را بر عهده داشتند و هم در عرصه‌های مختلف به خدمات‌رسانی می‌پرداختند.

سید عطاءالله میرکمالی افزود: زنان ایثارگر دوران جنگ با امداد رسانی به مجروحان، تهیه غذا و تهیه لباس سهم بسزایی در پیروزی رزمندگان بر عهده داشتند.

وی با تاکید بر اینکه تکلیف‌مدار بودن و مسئولیت‌پذیر بودن زنان در زمان جنگ نشان از اقتدار و توانمندی آنان در دفاع از کیان انقلاب و مردم کشور است خاطر نشان ساخت: زنان نه تنها در جنگ سخت، بلکه امروز در جنگ نرم نیز وظایف بسیار سخت و سنگینی بر عهده دارند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با بیان اینکه تاثیرگذاری زنان در جامعه و خانواده غیر قابل انکار است ادامه داد: امروز با جرأت می‌توان گفت 50 درصد از سربازان خط مقدم نظام هم در جنگ و هم در جبهه نرم بانوان هستند.

میرکمالی گفت: در زمان جنگ بودند مادران و زنان غیور که مشوق مردان و فرزندان خود شدند تا با حضور خود در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به دفاع از کشور بپردازند.

وی با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن بیان داشت: استقلال و سربلندی امروز کشور به برکت خون‌های پاک شهدا و مجاهدت و پایمردی رزمندگان و فداکاری‌های زنان در دوران دفاع مقدس است و نسل جدید انقلاب باید با ابعاد ایثارگری به خوبی آشنا شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پایداری ملت ایران در جنگ  تحمیلی آرامش روحی، انگیزه قوی و تکیه بر رهبر انقلاب بود افزود: امام خمینی(ره) با نفس مطمئنه خویش، آرامش را برای مردم، مسئولان و رزمندگان تامین کردند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور نیز گفت: بانوان ایرانی در پشت جبهه‌های جنگ علاوه بر مدیریت خانواده، نقش پشتیبانی و حمایت‌کننده داشتند و هم‌اکنون نیز در دوران جنگ نرم در تربیت و فرهنگ‌سازی نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

مینو اصلانی افزود: امروز با اعمال تحریم‌های اقتصادی از سوی دشمنان نقش زنان در مدیریت مصرف و مقابله با این حربه‌ها پر رنگ و تعیین‌کننده است که بدون شک زنان از این آزمایش نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

وی بیداری اسلامی را خار بزرگی در چشم دشمنان اسلام دانست و اظهار داشت: بیداری اسلامی موجب فروپاشی نظام سلطه و تقویت عدالت در جامعه شده که زنان بسیجی نقش مهمی در توسعه و اشاعه این بیداری در جامعه دارند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور خشم و انفعال دشمنان اسلام را نشانگر قدرت و موقعیت تاثیرگذار بیداری اسلامی در جهان دانست.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول