اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهاد کشاورزی بشرویه:

85 درصد اشتغال بشرویه در بخش کشاورزی است

خبرگزاری فارس: مدیرجهادکشاورزی شهرستان بشرویه گفت: بیش از 85 درصد اشتغال شهرستان بشرویه در بخش کشاورزی و خدمات وابسته به آن است.

85 درصد اشتغال بشرویه در بخش کشاورزی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه، رضا شفیعی در نشست هم‌اندیشی ستاد اجرایی طرح‌های آبیاری تحت‌فشار در شهرستان بشرویه اظهار داشت: خشکسالی‌های متوالی از مهم‌ترین عوامل تهدید کاهش محصولات کشاورزی و به طبع آن مشکلات شغلی این شهرستان است.
وی تصریح کرد: با توجه به اراضی مستعد و تنوع محصولات کشاورزی، روش‌های نوین آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار در این شهرستان قابلیت اجرایی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: به دلیل کمبود اراضی یکپارچه اجرای سریع‌تر این طرح‌ها را با مشکل رو به ‌رو می‌کند که همکاری و اطلاع‌رسانی سایر دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی برای آگاهی‌بخشی از نتایج آن ضروری است.
شفیعی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های جدید متولیان امور آب در کنترل حجمی برداشت آب توسط موتور پمپ‌های کشاورزی در صورت عملیاتی شدن این سیاست‌ها 40 درصد از آبیاری اراضی کاهش یافته که به طبع آن کاهش شدید محصولات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت که اجرای طرح‌های نوین آبیاری می‌تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند.
وی افزود: شایسته است نخبگان و انجمن‌های کشاورزی در راستای ترویج فرهنگ تغییر در الگوهای کشت و آبیاری بین کشاورزان همت و تلاش بیشتری داشته باشند.   
مدیر جهادکشاورزی بشرویه گفت: در این شهرستان تاکنون 112 هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش آبیاری‌های تحت‌فشار قرار گرفته و با توجه به عملکرد بسیار خوب این روش تعداد متقاضیان رو به افزایش است.
شفیعی ادامه داد: در حال حاضر برای 11 نفر در سطح 527 هکتار طرح مطالعاتی و شناسایی انجام و برای اجرا به استان معرفی شده است.
وی افزود: برای 24 نفر دیگر از متقاضیانی که اعلام آمادگی کرده‌اند به تدریج کار مطالعاتی و امکان‌سنجی برای یکپارچه‌سازی اراضی در حال انجام است.
مدیر جهاد کشاورزی بشرویه تصریح کرد: تاکنون مبلغ 864 میلیون تومان تسهیلات برای 247 هکتار از اراضی و به منظور اجرای طرح‌های یکپارچه‌سازی و آبیاری‌های تحت‌فشار اختصاص یافته که به متقاضیان به ازای اجرای هر هکتار تا 3 میلیون و 500 هزار تومان وام بلاعوض نیز تعلق خواهد گرفت.
فرماندار بشرویه نیز گفت: یکی از ارکان مهم توسعه اقتصادی هر کشوری پرداختن به گسترش تولیدات کشاورزی است.
غلامرضا پورسلطانی بر اجرای روش‌های نوین آبیاری در مزارع تاکید کرد و خواستار افزایش سهم اعتبارات این شهرستان برای اجرای طرح‌های انتقال آب و آبیاری‌های تحت‌فشار شد.    
در این نشست بر اطلاع‌رسانی همگانی به کشاورزان، اجرای طرح‌های الگویی با همکاری کشاورزان و باغداران بخش ارسک و موقوفه ابوجعفری و هم‌چنین درخواست افزایش اعتبار برای این طرح‌ها با توجه به وسعت اراضی سطح زیرکشت محصولات باغی و کشاورزی تاکید شد.
انتهای پیام/ح30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول