اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی بشرویه خبر داد

احداث طرح مجتمع گلخانه‌ای در بشرویه

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی بشرویه از احداث طرح مجتمع گلخانه‌ای در بشرویه در سال جاری خبر داد.

احداث طرح مجتمع گلخانه‌ای در بشرویه

علی شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با هدف اشتغالزایی در شهرستان، در سال جاری مجتمع گلخانه‌ای احداث می‌شود.

وی ادامه داد: این مجتمع با اعتبار اولیه 65 میلیون تومان و با 40 واحد راه‌اندازی می‌شود.

شفیعی با اشاره به اینکه احداث این مجتمع، در بخش کشاورزی و اشتغال تحولی بزرگ ایجاد خواهد کرد، افزود: اولویت انجام این کار با افراد بیکار و دارای تخصص در زمینه کشاورزی بوده که با تسهیلات ارائه شده از جانب دولت، کشت گلخانه‌ای در شهرستان رونق پیدا کرده و در افزایش درآمد نیز موثر است.

مدیر جهادکشاورزی بشرویه گفت: تاکنون اقداماتی برای تامین زمین صورت گرفته که با صدور پروانه حفاری چاه، عملیات اجرایی گلخانه در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.

شفیعی یادآور شد: سال گذشته میزان بارندگی در بشرویه 32 میلی‌متر بوده که این مقدار بارندگی برای کشاورزی و تولید محصولات با کیفیت کم است و می‌طلبد تا شیوه‌های جدید کشاورزی و تولیدی در شهرستان به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: در دهه اخیر استفاده از سفره‌های آب زیرزمینی بی‌رویه بوده و خشکسالی‌های متوالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی سبب خسارت به کشاورزان و باغداران شده است که با این وضعیت، ضرورت کشت گلخانه‌ای با تولید محصولات با کیفیت در شهرستان احساس می‌شود.

شفیعی افزود: امسال در بخش طرح‌های کشاورزی 350 میلیارد ریال اعتبار به صورت تسهیلات برای افراد جویای کار به ویژه فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی، کشاورزان کم زمین و بی‌زمین به شهرستان بشرویه اختصاص یافته که با احداث این مجتمع نیز رونق کشاورزی در این منطقه خواهیم داشت.

وی به طرح‌های مشمول دریافت تسهیلات بخش کشاورزی در شهرستان اشاره کرد و افزود: 50 طرح مورد بررسی قرار گرفته‌اند که در زمینه‌های آب و خاک، صنایع تبدیلی، زراعت، باغبانی، شیلات و دام و طیور هستند.

شفیعی تسهیلات ارائه شده از سوی دولت برای توسعه بخش کشاورزی را گام مهمی برای ایجاد اشتغال پایدار دانست و تصریح کرد: این امر در تحقق شعار نامگذاری شده امسال از سوی مقام معظم رهبری برای تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول