اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی بشرویه:

مشکل بیمه تامین اجتماعی کشاورزان بشرویه حل نشده است

خبرگزاری فارس: معاون جهاد کشاورزی بشرویه گفت: با وجود پیگیری‌های متعدد برای رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی کشاورزان بشرویه، هیچ‌گونه اقدام عملی در این زمینه انجام نشده است.

مشکل بیمه تامین اجتماعی کشاورزان بشرویه حل نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمدرضا اکبری‌مقدم عصر امروز در نشست نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با مسئولان و کشاورزان بشرویه اظهار کرد: شهرستان بشرویه 264 منبع چاه عمیق و نیمه‌عمیق و 397 رشته قنات دارد.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی این شهرستان ادامه داد: از سال 79 تا 90 ، 243.6 کیلومتر عملیات لوله‌گذاری و انتقال آب، 130 کیلومتر مرمت قنوات، 352 کیلومتر احداث کانال‌های بتونی، احداث 34 استخر ذخیره آب و 112 هکتار آبیاری تحت فشار انجام شده است.

معاون جهاد کشاورزی بشرویه با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اعتباراتی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: از ابتدای تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی در شهرستان، تاکنون 34 طرح کشاورزی به ارزش 88 میلیارد و 970 میلیون ریال به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

اکبری‌مقدم افزود: 24 طرح زیر 300 میلیون ریال در کارگروه شهرستان تصویب و به بانک عامل معرفی شده و طرح‌های بالای 300 میلیون ریال به کارگروه استانی ارجاع داده می‌شود.

 

*خشکسالی مهم‌ترین مشکل در حوزه کشاورزی شهرستان بشرویه

وی مهم‌ترین مشکل در حوزه کشاورزی منطقه را خشکسالی عنوان کرد و گفت: با کاهش نزولات جوی و بارندگی در سال‌های اخیر مشکلات زیادی برای کشاورزان به وجود آمده است.

معاون جهاد کشاورزی بشرویه اضافه کرد: مشکل بیمه تامین اجتماعی کشاورزان با وجود پیگیری‌های متعدد نتیجه‌ای در بر‌نداشته است و برای صدور بیمه علاوه بر پروانه نظام صنفی، پروانه بهره‌برداری اعلام شده که امکان صدور آن برای خرده کشاورزان وجود ندارد.

اکبری‌مقدم از دیگر مشکلات حوزه کشاورزی به مشکل صدور سند تعدادی از چاه‌موتورها اشاره کرد و گفت: برای اخذ تسهیلات و تامین وثیقه‌ها نیاز به وجود سندهای ثبتی دارد که به دلیل عدم استقرار اداره ثبت اسناد در شهرستان بشرویه مشکلاتی را به وجود آورده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول