اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه:

پسته مازاد بشرویه به خارج استان صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: پسته تولیدی شهرستان علاوه بر مصرف بازار داخلی استان به استان‌های یزد، تهران، قم، اصفهان، کرمان و خراسان رضوی صادر شود.

پسته مازاد بشرویه به خارج استان صادر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی شفیعی ظهر امروز در بازدید از باغات پسته شهرستان بشرویه اظهار داشت: کار برداشت محصول پسته از سطح باغات پسته در شهرستان بشرویه آغاز شده است.
وی ادامه داد: با توجه به رغبت کشاورزان به تولید محصولات زراعی کم‌آبی در سطح شهرستان بشرویه از آغاز سال 75 تا کنون 6 هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت محصولات باغی پسته اختصاص یافته که 3هزار و 500 هکتار از این باغات بارور و 2 هزار و 500 هکتار دیگر در حال باروری است.
مدیر جهاد کشاورزی بشرویه اضافه کرد: با آغاز فصل برداشت محصول پسته از اواخر شهریورماه هر سال پیش‌بینی می‌شود در سال جاری مقدار 3 هزار و 80 تن پسته خشک فراوری شده در ارقام فندقی، احمد آقایی، کله قوچی، اکبری، بادامی و سفید به ارزش اقتصادی 23میلیارد تومان برداشت و علاوه بر مصرف بازار داخلی استان به استان‌های یزد، تهران، قم، اصفهان، کرمان و خراسان رضوی صادر شود.
شفیعی افزود: با توجه به برداشت محصول پسته که به صورت دستی انجام می‌شود همه ساله از نیمه دوم شهریورماه به مدت سه ماه روزانه یک‌هزار نفر کارگر به صورت مستقیم در مزارع و باغات کار برداشت این محصول را انجام می‌دهند و در هشت ترمینال ضبط پسته تمام صنعتی و نیمه صنعتی فراوری و آماده مصرف می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه اضافه کرد: به علت خشکسالی‌های متوالی و عدم باردهی درختان در میانگین سالی، عملکرد این محصول در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش یافته است.
شفیعی توزیع 3 هزار و 250 کیلوگرم کود ریزمغذی میکرو و 600 تن کود شیمیایی ماکرو به ارزش 8 میلیون و 500 هزار تومان و همچنین اجرای طرح اصلاح باغات پسته و عملیات تغذیه و هرس را از خدماتی برشمرد که از سوی این مدیریت برای کشاورزان پسته‌کار انجام شده است.
انتهای پیام/خ20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول