اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی بشرویه:

میانگین بارندگی در 10 سال گذشته تنها 120 میلی‌متر بوده است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: به دنبال خشکسالی‌های متوالی در شهرستان بشرویه میانگین میزان بارندگی در 10 سال گذشته تنها 120 میلیمتر بوده است.

میانگین بارندگی در 10 سال گذشته تنها 120 میلی‌متر بوده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا شفیعی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی مقابله با حوادث خشکسالی و راهکارهای اجرایی بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان بشرویه اظهار داشت: با وجود سطح زیر کشت وسیع محصولات کشاورزی و باغی این میزان کاهش نزولات جوی تاثیر چشمگیری بر کاهش عملکرد این محصولات داشته است.
وی افزود: ولی عامل دیگر کاهش محصولات اختلاف دمای نسبتا زیاد از  28- درجه تا  45+ است که در فرسایش منابع آبی و خاکی تاثیرات منفی داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی بشرویه تصریح کرد: سالانه از منابع آبی کشور 84.5 میلیارد مترمکعب برداشت شده که بیش از 90 درصد آن برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شود.
شفیعی گفت: اگر راهکارهای درستی را برای صرف بهینه از منابع آبی ارائه نشود در آینده مزارع کشاورزی و باغی با مشکلات جدی روبرو می‌شوند.
وی افزود: با بررسی‌های کارشناسی انجام شده در شاخص‌های متفاوت از جمله میزان رطوبت، بارندگی، پوشش گیاهی و دمای هوا شهرستان بشرویه در منطقه خشک دائم قرار دارد و دلیل آن هم میزان رطوبت هوا در هفت تا هشت ماه از سال بین صفر تا یک درصد است که به همین خاطر تعداد زیادی از قنوات روستاها خشک شده است.
مدیر جهاد کشاورزی بشرویه ادامه داد: در سال بیش از 2 هزار تانکر 20 هزار لیتری آبرسانی می‌شود بنابراین از کشاورزان زحمتکش و پر تلاش تقاضا می‌شود با کارشناسان و ناظران فنی و مهندسی  کشاورزی در راستای بهینه‌سازی برداشت آب از منابع آبی و خاکی همکاری و تعامل سازنده داشته باشند.
عضو هیئت مدیره خبرگان کشاورزی کشور نیز در این کارگاه‌ آموزشی به مشکلات کشاورزان در مورد صندوق بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات بسیار زیادی که برای کشاورزان  پیش می‌آید عدم اجرای تعهدات صندوق‌های بیمه محصولات کشاورزی است.
علی دباغ‌زاده افزود: چرا که کشاورزان در زمان انعقاد قرارداد بیمه، حق بیمه خود را به طور کامل و به موقع به صندوق‌ها پرداخت می‌کنند اما در هنگام پرداخت خسارت توسط این صندوق‌ها با تاخیرهای طولانی روبرو می‌شوند که مشکلاتی را در باز پرداخت وام‌های بانکی آنها به وجود می آورد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول