اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخواست نماینده مردم بناب از مسئولان

همایش استانی موانع جذب سرمایه‌گذار برگزار شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بناب در مجلس گفت: در استان آذربایجان‌شرقی و شهرستان بناب در خصوص جذب سرمایه‌گذار فعالیت خوبی نشده است.

همایش استانی موانع جذب سرمایه‌گذار برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ محمد باقری‌بنابی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه 290 میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اختصاص یافته است، اظهار کرد: مسئولان باید توضیح دهند که چه میزان از این اعتبار در شهرستان بناب و استان جذب شده است.

وی افزود: چالش‌های موجود در آذربایجان عملاً باعث شده تا نتوانیم سرمایه‌گذاران را جذب استان کنیم.

باقری‌بنابی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم جمله «آذربایجان سر ایران است» را در عمل و نه در شعار تحقق ببخشیم، باید ویژگی‌های آن را داشته باشیم، در حالی که برخلاف آن هیچ تفکری در این باره بین ما وجود ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری همایش‌های متعدد جذب سرمایه‌گذار در سطح استان، از مسئولان خواست طی همایشی موانع جذب سرمایه‌گذار در سطح استان آذربایجان‌شرقی را مورد بررسی قرار دهند و علل و عوامل عدم سرمایه‌گذاری در استان را شناسایی و ریشه‌یابی کنند.

وی سپس با اظهار تأسف از عدم سرمایه‌گذاری در خصوص شهرسازی بیان کرد: تاکنون کارهای صورت گرفته در این بخش تماماً غیرکارشناسی بوده و لازم است در این زمینه نیز قدم‌های لازم برداشته شود.

باقری‌بنابی عدم وجود اتحاد و همدلی بین مسئولان را بزرگ‌ترین مانع در امر سرمایه‌گذاری در منطقه ذکر کرد و گفت: تلاش زیادی کردیم که با تشکیل جلسات متعدد بین قشرهای مختلف مردم و مسئولان موانع را از سر راه برداریم.

وی عدم همکاری مسئولین را بزرگ‌ترین عامل در بحث سرمایه‌گذاری اعلام و تصریح کرد: مسئولان باید دید خود را وسیع‌تر کرده و آینده‌نگری را مدّ نظر داشته باشند.

نماینده مردم بناب در مجلس در ادامه از مسئولان خواست در خصوص مبلمان شهری و معماری دید وسیع داشته باشند تا بتوانند در راستای زیباسازی و تغییر چهره شهر قدم‌های ارزنده‌ای بردارند.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول