اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رفیعی:

اصلاح جامعه از سنین نوجوانی آغاز شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: مخاطبان اصلی اصلاحات در جامعه نوجوانان هستند و در این ارتباط باید اصلاح جامعه از سنین نوجوانی آغاز شود.

اصلاح جامعه از سنین نوجوانی آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی صبح امروز و در جمع نوجوانان حاضر در مراسم اختتامیه‌ «نسیم رضوان» با اشاره به جایگاه نوجوانی و اهمیت این دوران در پذیرش آموزش، اظهار کرد: مخاطبان اصلی اصلاحات در جامعه نوجوانان هستند و در این ارتباط باید اصلاح جامعه از سنین نوجوانی آغاز شود.

رفیعی افزود: با توجه به علاقه‌ خداوند متعال به جوانان و روحیه‌ پاک آنان، بهتر است عقاید و باورها در سنین جوانی و نوجوانی اصلاح شود.

وی ادامه داد: همان‌گونه که قرآن کریم به امر اصلاح جامعه تأکید دارد، یکی از نقش‌های اساسی و مهم انبیاء الهی و همچنین ائمه‌ عصمت و طهارت(ع) نیز اصلاح و به اعتدال رسانیدن جامعه است.

رفیعی با اشاره به سیره رضوی در اصلاح باورها در جامعه، افزود: در سیره حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، اصلاح باور و عقیده، اصلاح رفتار و هم‌چنین اصلاح روابط از اساسی‌ترین اصلاحات در جامعه است.

وی اصلاحات باورها و عقاید از سوی امام رضا(ع) را در مورد عقایدی همچون انکار کردن ائمه(ع)، همطراز دانستن ائمه و انبیاء الهی با خداوند متعال و مسائل گمراه‌کننده دیگری عنوان کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره با رفتار امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین نقش‌های حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در میان جامعه‌ آن زمان، اصلاح‌ رفتارهای افراد بود، آن حضرت همواره تأکید داشتند که جوانان و نوجوانان به والدین خود احترام گذاشته و با آنان با نیکویی رفتار کنند.

وی تأکید کرد: نوجوانان و جوانان مسلمان باید اصول دینی را در روابط محرمیت و به ویژه در نشست‌ها و دید و بازدیدهای خانوادگی رعایت کنند و در این ارتباط جوانان جامعه‌ اسلامی کنونی برای رسیدن به کمالات معنوی باید از آن حضرت الگو بگیرند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول