اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حدادعادل:

امام رضا (ع)‌ چراغی در شبستان ایران برای هدایت است

خبرگزاری فارس: نماینده مر‌دم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مشهد متناسب با ظرفیت‌های عظیم معنوی، دینی و فرهنگی خود رسالت بزرگی در دنیای اسلام دارد.

امام رضا (ع)‌ چراغی در شبستان ایران برای هدایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامعلی حدادعادل‌ در بین فعالان فرهنگی مساجد مشهد اظهار داشت: حرم رضوی قطب دینی و فرهنگی جهان اسلام است؛ این منشاء نور باید برای سهم‌گیری زائران مدیریت شود.

وی افزود: آستان قدس رضوی به خوبی در این سال‌ها فعالیت کرده، اصلاحات عمرانی و برنامه‌های دینی و فرهنگی حرم مبین تلاش آستان قدس در اشاعه فرهنگ و معارف رضوی است.

حدادعادل خطاب به فعالان فرهنگی مساجد مشهد گفت: برای زائران چه ایرانی و چه غیر ایرانی در گذران اوقات فراغت‌شان باید برنامه‌ریزی جامع و دینی کرد؛ حضور سالانه 25 میلیون زائر در مشهد نوعی تبلیغ دینی و فرهنگی جهان اسلام و سیره اهل بیت است.

وی ادامه داد: پارک موضوعی زیارت در مشهد از برنامه‌های مثمرثمر در این حوزه است که دیگر بخش‌های فرهنگی نیز از این پارک می‌توانند ایده برای تبلیغ آموزه‌های دینی و فرهنگی اهل بیت بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام (ص) در حدیثی دو نفر از اهل بیت را به طور خاص اشاره کرده‌اند. حضرت زهرا (س) و امام رضا (ع) معصومان مورد توجه پیامبر (ص) بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دلیل این برتریت تنگناهای عبور اسلام در آن برهه تاریخی بوده است؛ حضرت زهرا (س) در 25 سال سکوت امام علی (ع) معرف ولایت و کانال عبور شیعه و اسلام به دیگر زمان‌های تاریخ بودند.

حدادعادل افزود:‌ امام رضا (ع) از حیث اینکه با هجرت به مشهد و ایجاد معنوی دینی برای تبلیغ و اشاعه تمدن اسلامی و شیوه ائمه در تنگنای تاریخی مأمون مورد توجه بوده‌اند.

وی تأکید کرد: امروز مردم ایران مفتخر به مجاورت با این امام معصوم هستند اما این مجاورت و همسایگی رسالت‌های سنگینی را بر دوش ما می‌نهد؛ توسعه اسلام ناب محمدی در برابر هجمه‌های فرهنگی استکبار از مهم‌ترین برنامه‌های انقلاب اسلامی است.

غلامعلی حدادعادل در پایان خواستار تعامل همه بخش‌های فرهنگی و دینی در راستای توسعه حرم و حریم رضوی شد و اظهار داشت:‌ آستان قدس رضوی به تنهایی نمی‌تواند تمام مسئولیت‌های دینی و فرهنگی این شهر را به عهده گیرد و نیازمند انسجام و مشارکت با بخش‌های دیگر برای رسیدن به آرمان‌شهر رضوی در عرصه ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول