اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد در آیین اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)

جشنواره امام رضا (ع) تجلی مودّت به اهل بیت است /‌ افزایش 90 درصدی آثار تولیدی

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش ویژه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در فرهنگسازی و گسترش فرهنگ رضوی گفت: ‌در واقع جشنواره امام رضا(ع) تجلی مودّت به اهل بیت عصمت و طهارت است.

جشنواره امام رضا (ع) تجلی مودّت به اهل بیت است /‌ افزایش 90 درصدی آثار تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد حسینی پنج‌شنبه شب در آیین اختتامیه دهمین جشنواره فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا(ع) که در محل سالن صبای صداوسیمای خراسان‌رضوی برگزار شد با تأکید بر نقش ویژه جشنواره امام رضا در فرهنگسازی و گسترش فرهنگ رضوی در سراسر جهان اظهار کرد:‌ به طور مثال امسال در حاشیه دیدارهای رئیس جمهور با ایرانیان در نیویورک نمایشگاه‌های فرهنگ رضوی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی کشور برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره امام رضا(ع) افزود: بخش دانشگاهی نیز امسال حضور پررنگی‌تری داشت ‌بنابراین قطعاً برنامه‌هایی که در حوزه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی انجام شد، ماندگار می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد:‌ امسال برنامه‌های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع)‌ از شملچه آغاز و نقطه پایانی آن نیز مشهد مقدس قرار دارد و در این مسیر در تمام استان‌های کشور ویژه‌ برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع)‌ اجرا شد.

حسینی یادآور شد: همچنین در سال جاری با توجه به اینکه ششم ذیقعده روز حضرت احمد بن موسی، حضرت شاهچراغ است، ویژه‌ برنامه‌ای در شیراز برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شکل‌گیری بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) اظهار کرد:‌ در سفر چهارم دولت شکل‌گیری بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) مورد تصویب قرار گرفته که در این راستا هیئت امناء و مدیرعامل آن مشخص شده که ان‌شاءالله در ساختمانی که برای آن آماده شده فعالیت بنیاد آغاز می‌شود.

حسینی در ادامه با اشاره به رشد چشمگیر تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره امام رضا(ع)‌ خاطرنشان کرد:‌ در سال‌جاری آثار هنری تولید شده 4.5 برابر شده و به 583 هزار اثر رسیده، ‌‌همچنین در سطح بین‌الملل نیز شاهد افزایش 90 درصدی آثار تولیدی هستیم.

وی افزود: جشنواره امام رضا تجلی مودّت به اهل بیت عصمت و طهارت است و قطعاً‌ در این راستا مردم نیز بیش از پیش به فرهنگ رضوی توجه کرده و در مسیر اهل بیت گام برمی‌دارند.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول