اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاکی مطرح کرد

خسارت صددرصدی خطوط انتقال گاز به کشاورزی دشتی

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاکی گفت: خطوط انتقال گاز در برخی روستاهای شهرستان دشتی موجب خسارت صددرصدی به اراضی کشاورزی و خشک شدن نخل‎ها و شور شدن این اراضی شده است.

خسارت صددرصدی خطوط انتقال گاز به کشاورزی دشتی

حجت‌الاسلام محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: با توجه به ایجاد تاج روی خطوط لوله گاز و همچنین مسیر جاده دسترسی به این خطوط توسط شرکت انتقال گاز مسیر آبراه‏های باغ‏های نخیلات و زمین‎های کشاورزی منحرف شده که این امر زیان زیادی به کشاورزان وارد کرده است.

وی اضافه کرد: در روستای حسین زائری و دیگر روستاهای همجوار این امر مشاهده شده که موجب شده است تنها منبع درآمد روستاییان از بین رفته و مشکلات زیادی برای آنان ایجاد شود.

محمدی یادآور شد: وجود چنین تاسیساتی و خطوط لوله حاوی گاز ترش برای مردم باید حداقل عوایدی نظیر امکانات رفاهی و اشتغال جوانان همراه داشته باشد ولی متاسفانه هیچ توجهی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به مکاتبات انجام شده با مدیریت منطقه ده انتقال گاز، تاکنون پاسخ قانع‌کننده‎ای در این زمینه دریافت نشده است.

امام جمعه کاکی گفت: در دیدار با مقام معظم رهبری در طی همایش اردوهای جهادی شاهد دغدغه مقام معظم رهبری در توجه به مناطق روستایی و محروم کشور بودیم، از این رو مسئولان استان باید پیگیر حق روستاییان همجوار خطوط لوله انتقال گاز باشند.

محمدی با تاکید بر اینکه مسئولان باید نسبت به رفع و حل مشکلات روستاییان کم‌توقع اقدام جدی به عمل آورند، تصریح کرد: وقتی می‎گوییم خادم مردم هستیم نباید لحظه‎ای از مشکلات آنان غافل شویم و مردم نیز این انتظار را از مسئولان استان دارند تا نسبت به مشکلات آنها تدابیری اندیشیده شود.

لازم به ذکر است خطوط لوله پنجم به طول 504 کیلومتر حاوی گاز ترش بوده و از فاز 6،7 و 8 عسلویه برای تزریق به میدان نفتی آغاجاری است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول