اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

تولید 12 درصد از محصولات کشاورزی کشور در فارس

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان فارس نقش کلیدی در تولید محصولات کشاورزی دارد، به طوری که بیش از 12 درصد محصولات کشاورزی و محصولات خام کشور را تولید می‌کند.

تولید 12 درصد از محصولات کشاورزی کشور در فارس

به گزارش خبر گزاری فارس از کازرون، جهانگیر پور همت در مراسم نخستین جشنواره ملی خرمای خشت در سخنانی اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و نیز در شرایطی که اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است بخش کشاورزی می‌تواند نقش اساسی را ایفا کند.

وی افزود: با توسعه بخش کشاورزی صنعت کشور نیز توسعه می‌یابد چرا که بسیاری از نیازهای مواد اولیه بخش صنعت از بخش کشاورزی به دست می‌آید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کشاورزی کشور سنتی است، گفت: در این راستا باید تلاش شود تا بخش کشاورزی با علم و تکنولوژی و فناوری توسعه پیدا کند و به دانش روز مسلح شود.

پور همت اضافه کرد: دولت در سال جاری صنعتی‌کردن زمین‌های کشاورزی را در اولویت کار خود قرار داده، به طوری که در این راستا بیش از 1.2 میلیون هکتار از اراضی کشور زیر‌پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

وی اصلاح باغات را از برنامه‌های مدون وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری عنوان کرد و افزود: امروزه بخش باغبانی کشور از نظر ارقام و ساختار وضعیت نامناسبی دارد که همین امر باعث هدر رفتن انرژی و آب می‌شود و این وضع موجود با تخصیص اعتباری از سوی دولت در برنامه‌ریزی حمایتی باغ‌های کشور نوسازی و بازسازی می‌شوند.

این مسئول، کشور جمهوری اسلامی ایران را در تولید خرما از نظر سطح زیر کشت در دنیا رتبه اول و از نظر صادرات رتبه دوم اعلام کرد و افزود: این آمار بیانگر این است که عملکرد نخلستان‌های کشور را باید با ارقام جدید و پرمحصول رونق دهیم.

پور همت از نخلداران استان فارس درخواست کرد که برای کنترل بیماری باغ‌های خود به شش ایستگاه تحقیقاتی که در استان‌های نخلدار راه‌اندازی شده است مراجعه کنند تا غذای سالم و پاک داشته باشیم.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول