اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 10 استان کشور و پنج نمایندگی شرکت‌های خارجی

نمایشگاه صنایع و تولیدات کشاورزی در اردبیل گشایش یافت

خبرگزاری فارس: با حضور 10 استان کشور و پنج نمایندگی شرکت‌های خارجی نهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و دام و طیور در اردبیل گشایش یافت.

نمایشگاه صنایع و تولیدات کشاورزی در اردبیل گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آیین گشایش این نمایشگاه که در محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و بین‌المللی اردبیل برگزار شد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: امروز بخش کشاورزی به دلیل اهمیتی که در تأمین مواد غذایی و مایحتاج مردم دارد از ارزش و جایگاهی خطیر برخوردار است که ضرورت دارد در این زمینه به تولید کیفی، مطلوب و به وفور توجهی جدی شود.

عادل عبدایمانی با بیان اینکه استان اردبیل از قطب‌های تولید محصولات متنوع کشاورزی است، تصریح کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت جبهه تولید داخلی نیاز داریم و معتقدیم تولید محصولات کشاورزی می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین بستر را در امر خوداتکایی اقتصادی و تقویت بخش کشاورزی فراهم آورد.

وی به تنوع تولید بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: ما در استان اردبیل تنوع محصولات تولیدی را شاهد و ناظر هستیم به طوریکه یقین داریم در سایه این تولیدات متنوع زمینه و بستر اشتغال و فراوانی تولید نیز فراهم می‌آید.

عبدایمانی به تسهیلات 166 میلیارد تومانی برای سرمایه‌گذاران و فعالان بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون به میزان نیمی از این تسهیلات طرح و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به بانک‌های عامل معرفی شده است تا علاقمندان بتوانند از این ظرفیت در توسعه بیشتر و اشتغالزایی مطلوب استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هدف از برگزاری نمایشگاه تخصصی کشاورزی در اردبیل را معرفی جدیدترین محصولات و یافته‌های علمی و فناوری‌های جدید در بخش کشاورزی توصیف کرد و گفت: ما برپایی نمایشگاه‌های تخصصی را فرصتی می‌دانیم تا دست‌اندرکاران این حوزه بتوانند از جدیدترین و مطلوب‌ترین دستاوردها در حوزه کشاورزی استفاده کرده و در جریان بهره‌گیری از آن قرار گیرند.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان، بهره‌برداران و محققان استان می‌توانند با حضور در این نمایشگاه از جدیدترین شیوه‌ها استفاده کرده و با نگاه خاص بهره‌وری را ارتقا دهند.

به گزارش فارس، مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اردبیل نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: در نیمه‌ اول سال در محل دائمی نمایشگاه‌های اردبیل بیش از 23 نمایشگاه تخصصی و عمومی به صورت ملی و منطقه‌ای برگزار شد که در نیمه دوم سال نیز همین روند ادامه پیدا می‌کند.

مهدی خدمتی با بیان اینکه در نمایشگاه تخصصی ادوات، صنایع و تولیدات کشاورزی، دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته شرکت‌هایی از استان‌های تهران، اصفهان، گیلان، گلستان، آذربایجان‌شرقی و غربی، مازندران، فارس و اردبیل حضور دارند، بیان کرد: ‌آخرین تولیدات خود را شرکت‌های فعال به نمایش گذاشتند که از جمله این تولیدات می‌توان ادوات کشاورزی، ماشین‌آلات زراعی، داروهای دامی و مرغداری، کود و سموم زراعی، مکمل‌های دام و طیور، امکانات زنبورداری، صنایع خدمات کشاورزی را نام برد.

نمایشگاه دام و طیور و کشاورزی اردبیل تا دهم مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برای بازدید عموم مهیا می‌باشد.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول