اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار همدان:

59 طرح در ستاد اجرایی توسعه کشاورزی همدان تصویب شد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار همدان گفت: در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی همدان 59 طرح تصویب و به کارگروه کشاورزی استان ارسال می‌شود.

59 طرح در ستاد اجرایی توسعه کشاورزی همدان تصویب شد

به گزارش خبرنگار فارس از همدان، محمدعلی محمدی ظهر امروز در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی همدان اظهار کرد: مصوب شد در جلسه آتی نماینده سه شعب بانک عامل گزارشات لازم را درباره تسهیلات، میزان عقد قراردادها و پرداخت‌ها ارائه شود تا بررسی لازم به منظور کارشناسی‌تر شدن طرح‌ها انجام شود.

وی افزود: دبیرخانه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی باید درباره اجرای برخی پروژه‌های بزرگ از جمله طرح کشت گلخانه گلستان سبز الوند که نیازمند همکاری چند دستگاه مربوطه است از جمله تأمین تضمین بانک و استعلام از محیط زیست، فعالیت لازم را انجام داده و موانع و مشکلات را مورد بررسی قرار دهند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار همدان خاطرنشان کرد: برخی طرح‌های مشکل‌دار که دچار روزمرگی شده‌اند منعکس شده و یا به صورت ویژه در دستور کار جلسات مطرح شود تا به عنوان یک شاخص ویژه، توان رسیدگی به این امور را افزایش داده و در این راستا سرمایه‌گذاران و متقاضیان را توجیه کنیم و توضیحات لازم به افراد ارائه شود تا در آینده منجر به ایجاد خسارت، عدم تولید و از بین رفتن سرمایه نشود.

وی بیان کرد: در جلسه آتی گزارش امور آب درباره طرح‌ها ارائه شود تا بدانیم چند درصد از طرح‌ها توانسته‌اند اختصاص آب را دریافت کنند؟ چرا که طرح‌های مشکل‌دار در زمینه آب، در طرح توسعه شهرستان رفع مشکل شده است.

محمدی ادامه داد: در این جلسه 59 طرح تصویب و به کارگروه استان ارسال می‌شود که شامل 23 طرح دام، سه پروژه زیربنایی و 33 طرح تولیدات گیاهی است که با اعتبار 23 میلیارد تومان زمینه اشتغال 298 نفر را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: در مورد مجموع فعالیت‌های انجام شده در طی 22 جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی تاکنون 104.5 هکتار عقد قرارداد ارائه زمین به متقاضیان انجام شده و باید جلسه ویژه‌ای برای به سرانجام رسیدن 700 هکتار روستای عبدالرحیم و 200 هکتار روستای ارزانفود تشکیل شود.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار همدان تصریح کرد: همچنین در حال حاضر 400 هکتار زمین با دارا بودن پتانسیل واگذاری در روستای ارزانفود داریم و 50 هکتار نیز تخصیص آب انجام شده است.

وی افزود: در ارزیابی انجام شده در شهر همدان نیز 3 هزار و 300 هکتار برای واگذاری در نظر گرفته شده که نیازمند مطالعه بیشتری است.

محمدی در پایان گفت: 2 هزار و 55 متقاضی زمین کشاورزی در سامانه ثبت شده‌اند که باید این افراد در قالب تعاونی و... از نظر سن، جنس، مدارک تحصیلی مشخص شوند که از این تعداد 466 نفر تأیید صلاحیت شده و 26 تعاونی نیز به ثبت رسیده که بیانگر ظرفیت‌ بالای موجود در این بخش است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول