اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس

مجموعه نمایشنامه‌‌های دفاع مقدس در بوشهر منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «سفر غریب» شامل سه نمایشنامه دفاع مقدس نوشته محمد مظفری هنرمند بوشهر در هفته دفاع مقدس منتشر شد.

مجموعه نمایشنامه‌‌های دفاع مقدس در بوشهر منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمد مظفری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مجموعه که شامل سه نمایشنامه دفاع مقدس و موضوعات مرتبط با آن است را سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر منتشر کرده است.

وی افزود: یکی از این نمایشنامه‌ها با عنوان «سفر غریب» که داستان مسافرت پدر و مادر یک مفقود‌الاثر برای پیدا کردن پسرشان به حرم رضوی و مشهد است سال 89 و در مسابقه بزرگ نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین‌المللی امام رضا عنوان کار اول را کسب کرد.

این هنرمند سرشناس بوشهری بیان کرد: دو نمایشنامه دیگر نیز با موضوع دفاع مقدس و ایثارگری و مقاومت زنان بوشهری در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است که با عناوین «ستاره دریایی» و «آواز گنجشک‌ها» در این مجموعه آمده است.

مظفری گفت: تلاشم در حوزه ادبیات نمایشی دفاع مقدس و به خصوص در آثار ارائه شده در کتاب «سفر غریب» این بوده که علاوه بر نمایان کردن زوایای پنهان جنگ و تاثیرات جنگ بعد از پایان آن، رشادت‌ها و دلاورمردی‌های زنان و مردان خطه جنوب به‌ویژه مردم استان بوشهر را به نوعی بیان کنم.

این مدرس تئاتر با اشاره به اینکه ادبیات نمایشی دفاع مقدس نیاز به کمک مسئولان فرهنگی دارد گفت: این حوزه بزرگترین و مهم‌ترین حوزه برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های اصیل ایرانی و اسلامی به نسل جوان است که باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

وی از اجرای برنامه‌های متنوع نمایشی از سوی انجمن بسیج هنرمندان در استان بوشهر خبر داد.

کتاب «سفر غریب» در 128 صفحه و توسط انتشارات موعود اسلام به چاپ رسیده و هم‌اکنون در کتابفروشی‌های سراسر استان آماده عرضه به علاقمندان است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول