اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فاوای سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع):

دفاع مقدس برگرفته از قیام حسینی و دفاع زینبی بود

خبرگزاری فارس: معاون فاوای سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع)گفت: استفاده از فرهنگ عاشورا و رابطه آحاد مردم با این فرهنگ عامل مهمی در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس خواهد بود زیرا جنگ ما برگرفته از فرهنگ حسینی و دفاع زینبی بود.

دفاع مقدس برگرفته از قیام حسینی و دفاع زینبی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، محسن بخشی‌نیا در حاشیه بازدید از نمایشگاه یاد یاران که به مناسبت هفته دفاع مقدس در قم برگزار شده است اظهار کرد: نمایشگاه‌های دفاع مقدس از اوایل جنگ در سراسر کشور برگزار می‌شود و برگزاری این نمایشگاه‌ها تاثیر فراوانی در حفظ روحیه مردم داشته است.

وی افزود: پس از اتمام جنگ و بر اساس رسالتی که بر دوش رزمندگان قرار داشت آنها تصمیم گرفتند راه شهدا را ادامه داده و فرهنگ دفاع مقدس را به نسل کنونی منتقل کنند.

معاون فاوای سپاه علی‌‌ابن‌ابیطالب(ع) با بیان اینکه فرهنگ دوران جنگ همچنان ادامه دارد گفت: جوانان استقبال خوبی از نمایشگاه‌های دفاع مقدس داشته و با فضای آن دوران آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: هر چقدر که از دوران جنگ فاصله می‌گیریم با لایه‌های درونی بیشتری از آن آشنا می‌شویم و می‌توانیم حال و هوای رزمندگان را در آن دوران بهتر تبیین کنیم.

بخشی‌نیا با اشاره به بیداری اسلامی و تأثیر فرهنگ دفاع در مردم کشورهای منطقه تصریح کرد: باید فرهنگ جهاد و شهادت یعنی فرهنگ عاشورایی را در میان مردم گسترش داد و یکی از بهترین راهکارها در این زمینه، جذب اقشار مختلف جامعه به سمت نمایشگاه‌های دفاع مقدس است.

معاون فاوای سپاه علی‌‌ابن‌ابیطالب(ع) افزود: جوانانی که در نمایشگاه حاضر می‌شوند با فضایی مأنوس می‌شوند که شاید هر شخصی نتواند با آن روبه‌رو شود بنابراین کسانی که به بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس می‌آیند باید سعی کنند توشه یک سال آینده خود را از فضای معنوی موجود برگرفته و در ادامه زندگی، راه شهدا و امام آنها را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه انواع و اقسام هنرها نمی‌توانند فضای واقعی جبهه‌ها را ترسیم کنند گفت: استفاده از فرهنگ عاشورا و رابطه آحاد مردم با این فرهنگ عامل مهمی در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس خواهد بود زیرا جنگ ما برگرفته از فرهنگ حسینی و دفاع زینبی بود.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول