اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مازندران:

ایران در دفاع از سرزمینش مخالف استفاده از سلاح‌های شیمیایی بود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس مازندران گفت: تقابل جمهوری اسلامی از طریق کانال‌های قانونی و عدم استفاده از سلاح‌های شیمیایی برابر عراق، بیانگر این مسئله بود که ایران نگرش ماکیاولیستی در عرصه بین‌المللی را رد می‌کند.

ایران در دفاع از سرزمینش مخالف استفاده از سلاح‌های شیمیایی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، هادی ابراهیمی پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای منطقه زاغمرز بهشهر خاطرنشان کرد: حاملان ارزش‌های فرهنگی باید فعالانه در فرآیند اشاعه فرهنگی وارد شوند و با باورپذیر کردن ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان موجب اقتدار فرهنگی نظام جمهوری اسلامی شوند. 

این مسئول خطرات احتمالی که بر سر راه مقوله اشاعه فرهنگی می‌تواند وجود داشته باشد را غرب‌شناسی دانست.

وی در ادامه افزود: شفاف‌سازی چارچوب‌ها در حوزه فرهنگ، شناخت ویژگی‌های فرهنگی خودی و بیگانه،‌ مقایسه ارزش‌های فرهنگی خودی و بیگانه و اصلاح فرهنگ با هدف ثبات باورها و ارزش‌ها یک اصل ضروری است.

ابراهیمی عینی بودن ارزش‌های دفاع مقدس و ریشه داشتن آنها را در تاریخ و تمدن اسلامی و همچنین تجسم یافتن این ارزش‌ها را در دوران جنگ و همراه بودن با ایمان و معرفت را از ویژگی‌های دفاع مقدس دانست و افزود: در جامعه ما ارزش‌های معنوی و فرهنگی دفاع مقدس به سطح ارزش‌های اجتماعی ارتقا یافته است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مازندران بیان کرد: معرفی اسوه‌های مقاومت و ایثار،‌ ایجاد احساس خودباوری مذهبی و ملی جامعه، ارائه و معرفی جلوه‌های زیبای ارزش‌های دفاع مقدس در وصیت‌نامه‌های شهدا، تشویق و دعوت به تحقیق و بررسی در کتاب‌ها و مقالات مربوط به ارزش‌های دفاع مقدس، تحلیل تاریخی دفاع مقدس و تشریح علل وقوع آن و همچنین تشریح و توضیح ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دفاع مقدس را در شرایط کنونی ضروری دانست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران و رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مازندران با مهم دانستن ارزش‌های دفاع مقدس و لزوم ترویج آنها خاطرنشان کرد: در هیچ مقطعی از تاریخ چند هزار ساله ایران به اندازه دوران دفاع مقدس، ارزش‌های دینی و ملی متبلور نشد.

ابراهیمی با اشاره به استفاده رژیم عراق از سلاح‌های شیمیایی و مظلومیت مردم ایران اذعان کرد: تقابل جمهوری اسلامی از طریق کانال‌های قانونی و عدم استفاده از سلاح‌های شیمیایی در برابر عراق، بیانگر این مسئله بود که ایران نگرش ماکیاولیستی در عرصه بین‌المللی را رد می‌کند.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مازندران خاطرنشان کرد: استفاده از یاد‌نامه‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدا به منظور احساس خودباوری مذهبی و ملی در جامعه ضروری است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در پایان افزود: وصیت‌نامه‌های شهدا از بهترین اسناد مکتوب دوران جنگ تحمیلی است که علاوه بر استفاده تاریخی از آنها می‌توان نمونه‌های عالی ارزش را در آنها یافته و به نسل جدید معرفی کرد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول