اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درسالروز 25 شوال

خوزستان غرق در ماتم شهادت رئیس مذهب شیعه

خبرگزاری فارس: مردم خوزستان در صبح شهادت امام جعفر صادق با برپایی هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در رثای شهادت این امام همام به عزاداری پرداختند.

خوزستان غرق در ماتم شهادت رئیس مذهب شیعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شمال خوزستان، راه افتادن هیئت‌های سینه‌زنی در شوشتر و شوش و برپایی تکیه‌های عزاداری در شهرهای شمال خوزستان از جمله مراسماتی است که در صبح روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خوزستان برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، همه بازار‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی و نهادهای غیردولتی در سطح استان خوزستان در سوگ چنین روزی سیاه پوش شده و همگی تعطیل هستند.

برافراشتن پرچم‌های سیاه در بازار‌های شمال خوزستان و پخش شدن صدای قرائت قرآن از بلندگوهای بازار به ویژه در شهرهای شوشتر، دزفول، شوش و... رنگ و بوی عزا را برای این شهرها دو صد چندان کرده است.

برپایی مراسم‌های عزاداری و تکیه‌ها و سخنرانی در مساجد از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که به مناسبت این روز مصیبت‌بار در شهرهای شمالی خوزستان برپا می‌شود.

گفتنی است شهرهای شمال خوزستان برای برپایی مراسمات چنین روزی دارای رسم و رسومات ویژه‌ای هستند که همگی به صورت سنتی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول