اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت نکا:

جهاد علمی امام صادق (ع) زمینه‌ساز گسترش شیعه شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت نکا گفت: جهاد علمی امام صادق (ع) زمینه‌ساز پویایی و گسترش شیعه شد.

جهاد علمی امام صادق (ع) زمینه‌ساز گسترش شیعه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا حجت‌الاسلام محمد صادق محمدی لایینی پیش‌از ظهر امروز در مراسم  سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: پویایی و اثرگذاری امروز شیعه در جهان، مدیون مبارزات، جهاد علمی و رشادت‌های امام صادق (ع) بوده است.

وی بیان داشت: نهضت علمی امام صادق (ع) نهضت ژرف و بزرگی بود که شیعه را به اوج قدرت رساند و اکنون انقلاب‌های مختلف در منطقه و شیعه خواهی‌مردم، نتیجه تلاش همه جانبه این امام همام در زمان خود بوده است.

محمدی لایینی تصریح کرد: جهان امروز در سطح بالایی از علم و فناوری قرار گرفته است اما شیطنت‌هایی نیز در کنار آن قرار دارد چرا که بلای امروز جهان، جاهلیت است و اگر اسلام‌خواهی در سراسر جهان رشد یابد این جهالت و نادانی از بین می‌رود.

امام جمعه موقت نکا بیان داشت: همه انسان‌ها در معرض خطا و اشتباه قرار دارند و باید با تقویت اعتقادات در وجود خود از بروز ناهنجاری‌های مختلف جلوگیری کنیم.

وی گفت: شاگردان امام صادق (ع) منحصر به شیعیان نبودند بلکه پیروان اهل تسنن و بسیاری از دانشمندان آن‌ها نیز از مکتب والای ارزشی این امام همام برخوردار شده و بهره‌ برده‌اند.

امام جمعه نکا گفت: تربیت 4 هزار شاگرد از سوی آن حضرت، ایجاد یک انقلاب بزرگ فرهنگی و تحولی عظیم در علم و دانش در آن عصر بوده است.

محمدی لایینی با اشاره به برگزاری مراسم دسته‌روی در سالروز شهادت امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: این مسئله سنت حسنه‌ای است که با تاکید مراجع تقلید همه ساله برگزار می‌شود و باید عاملی برای پیروی از سیره این امام همام باشد.

وی با اشاره به اینکه وسعت علمی امام صادق ( ع) به قدری گسترده است که بسیاری از روسای مذاهب دیگر به جامع‌الاطراف بودن ایشان اذعان داشتند، ادامه داد: فقها و دانشمندان بزرگ در برابر عظمت علمى آن حضرت سر تعظیم فرود مى‏آوردند و برترى علمى او را مى‏ستودند.

امام جمعه موقت نکا گفت: تفکر شیعی امروز به عنوان یک الگوی برجسته در جهان متبلور است و باید قدردان تلاش‌های همه جانبه امام صادق(ع) در این زمینه باشیم و در جهانی شدن شیعه تلاش کنیم.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول