اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود پتانسیل‌های معدنی در خراسان جنوبی

راه‌‌اندازی تیم صنعت در خراسان جنوبی ضروری است

خبرگزاری فارس: یکی از سرمایه‌گذاران خراسان جنوبی جمعی بودن را از اصول موفقیت دانست و گفت: با توجه به وجود پتانسیل‌های معدنی فراوان در خراسان جنوبی تیم صنعت باید در این استان راه‌اندازی شود.

راه‌‌اندازی تیم صنعت در خراسان جنوبی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، چنگیز قوچانی در پنجمین جلسه کمیسیون صنعت، معدن، عمران و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، اظهار کرد: هم‌نشینی و بیان مشکلات در جلسات اتاق بازرگانی کاری را از پیش نمی‌برد و باید برای رسیدن به موفقیت با برنامه جلو رفت.

وی ادامه داد: حضور اعضا در گروه‌های جمعی موجودیت آنها را تضمین می‌کند بنابراین با وجود مشکلات زیاد، اعضای صنعت باید تیم‌هایی را تشکیل داده و با هم همفکری و تعاون داشته باشند.

این سرمایه‌گذار با تأکید بر اینکه صنایع باید نماینده‌ای قوی و با نفوذ داشته باشند، تصریح کرد: صنایع خراسان جنوبی تا حدودی انفرادی پیش رفته‌ به همین علت نیز با مشکلات عدیده روبه‌رو هستند.

رئیس کمیسیون صنعت، معدن، عمران و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: اتاق بازرگانی نماینده‌ای از بخش خصوصی است که با اعضای این بخش به بیان مشکلات و اتفاق نظر می‌رسد.

عباس کریمی هدف از تشکیل جلسات کمیسیون را بیان مشکلات واحدهای صنعتی خراسان جنوبی عنوان کرد.

وی از برگزاری جلسه‌ای مشترک با مسئولان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: امید است اعضای بخش خصوصی مشکلاتی که در سطح استان قابل پیگیری است را در این جلسه مطرح کنند تا به آن رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون صنعت، معدن، عمران و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار کرد: وظیفه اتاق بازرگانی انعکاس مشکلات بخش خصوصی به دستگاه‌های اجرایی و مسئولان استان است.

کریمی یادآور شد: سازمان تأمین اجتماعی مهم‌ترین دستگاه اجرایی است که بخش خصوصی با آن سروکار دارد و می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت آریا سولار تصریح کرد: کمیسیون صنعت و معدن باید مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی کند و ساختاری توانمند و با اقتدار داشته باشد.

محمدرضا صباغ‌زاده اضافه کرد: کمیسیون باید در دستگاه‌های اجرایی نفوذ داشته باشد تا مشکلات صنعت خراسان جنوبی با سرعت بیشتری برطرف شود.

وی اظهار کرد: کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی باید در ابتدا تشکیلاتی را ایجاد کند تا بتواند خود را استحکام بخشد و در راستای شناسایی اعضای خود گام بردارد.

مدیرعامل شرکت آریا سولار افزود: برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به مدیریت واحد برمی‌گردد که مدیر مجموعه باید از طریق شیوه‌های جدید بتواند مشکلات داخلی خود را برطرف کند.

صباغ‌زاده ادامه داد: حل مشکلات بروکراسی صنعت خراسان جنوبی باید در کمیسیون صنعت و معدن مطرح و پیگیری شود.

وی گفت: ایجاد یک کمیته کارشناسی در کمیسیون‌های اتاق بازرگانی خراسان جنوبی امری ضروری است.

وضعیت معادن خراسان جنوبی بحرانی است

مدیرعامل مجتمع معدنی آمکا اظهار کرد: معادن خراسان جنوبی با بحران زیادی روبه‌رو هستند.

احمد پروین با بیان اینکه افراد از بیان صریح مشکلات خود خودداری می‌کنند، ادامه داد: پایین‌ترین هزینه مدیر متخلف و ضعیف متعلق به خراسان جنوبی است.

وی یادآور شد: مشکلات بخش خصوصی باید بدون تعارف و با صراحت کامل بیان شود.

مدیرعامل مجتمع معدنی آمکا تصریح کرد: بخشی از معادن خراسان جنوبی در حال خارج شدن از دسترس هستند و هیچ یک از مسئولان استان در جریان نیستند و این موضوع ناشی از سکوت بخش خصوصی است.

پروین با اشاره به نقش مؤثر مطبوعات در حل مشکلات بخش خصوصی، افزود: شعار امسال فرصتی مناسب برای بخش خصوصی است اما تاکنون اقدام جدی در این راستا صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: عملکرد کمیسیون باید ارزیابی شود تا جلسات و هم‌اندیشی‌ها خروجی بهتری داشته باشد.

مدیرعامل مجتمع معدنی آمکا در ارتباط با راه‌اندازی کمیسیون تخصصی معدن در خراسان جنوبی، گفت: معدن‌کاران از نظر میانگین سواد در سطح پایین و بیشتر غیر بومی و غیر علاقه‌مند هستند و تجربه منفی در این زمینه یک باور منفی را در بین آنها ایجاد کرده است.

مدیرعامل معدن گزیک نیز با اشاره به تصویب قانون اخیر منابع طبیعی مبنی بر حذف معادنی که زیر پوشش منابع طبیعی هستند، اظهار کرد: 50 درصد معادن استان زیر پوشش منابع طبیعی قرار دارند.

روح‌الله محمدی تصریح کرد: در صورت اجرای این قانون 50 درصد از معادن استان از سیستم خارج شده و واگذار می‌شوند.

وی افزود: برای اجرای این قانون بهتر است به جای واگذاری معادن، آنها را جریمه کنند و جلوی تعطیلی معادن و بیکاری کارگران را بگیرند.

انتهای پیام/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول