اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

اختصاص 3 هزار ‌میلیارد ریال ‌تسهیلات هفت درصد به سیستان و بلو‌چستان

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان بلوچستان از اختصاص 3 هزار ‌میلیارد ریال ‌تسهیلات هفت درصد به این استان خبر داد.

اختصاص 3 هزار ‌میلیارد ریال ‌تسهیلات هفت درصد به سیستان و بلو‌چستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از  روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان،حاتم نارویی در نهمین نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم برای استفاده از فرصت ایجاد شده در راه‌اندازی طرح های کشاورزی در استان اظهار داشت: دولت مبلغ دو هزار و 985 میلیارد ریال بصورت تسهیلات هفت درصد به این استان اختصاص داده است که از این میزان دو هزار و هفتصد میلیارد ریال آن به بانک عامل تخصیص داده شده و متقاضیان می‌توانند با تشکیل تعاونی از این تسهیلات بهره‌ ببرند.

رئیس ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان بیان کرد: برخی از طرح‌های کشاورزی در گذشته به دلیل توجه نکردن به مکان اجرای طرح، دچار خسارات زیادی ناشی از سیل، طوفان و خشکسالی شده که باید این مهم در انتخاب محل اجرای طرح‌های کشاورزی مدنظر قرار گیرد.

نارویی ضمن تاکید بر نظارت بر روی اجرا طرح‌های کشاورزی، افزود: برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی و هزینه کردن صحیح تسهیلات در بخش کشاورزی، نظارت فنی طرح‌های کشاورزی استان توسط سازمان جهاد کشاورزی، نظارت مالی آن توسط بانک عامل و نظارت عالیه این طرح‌ها توسط سازمان بازرسی استان در حال انجام است.

وی تعداد طرح‌های مصوب در این نشست را 14 طرح کشاورزی، پرورش دام وطیور و صنایع تبدیلی و تکمیلی را با اعتبار 1/ 34میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با مشارکت و استقبال مردم ، در کنار رفع نیاز استان، نیاز دیگر استان‌های کشور و سایر کشورهای همسایه به محصولات کشاورزی رفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: هم‌اکنون 23 درصد گوشت مرغ، 40 درصد شیر و 60 درصد گوشت قرمز مورد نیاز استان در داخل استان تهیه می‌شود.

محمد کیخا افزود: در صورت اجرای طرح‌های جدید توسعه‌ای و با استفاده از تسهیلات در اختیار این طرح، بیشترین نیاز استان به انواع محصولات کشاورزی توسط تولید‌کنندگان داخل استان برآورده می‌شود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول