اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر علوم خبر داد

افزایش نمره آزمون دکترا در پذیرش دانشجو

خبرگزاری فارس: وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: با تخصصی شدن آزمون، نمره آزمون دکترا نیز در پذیرش دانشجو افزایش می‌یابد.

افزایش نمره آزمون دکترا در پذیرش دانشجو

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کامران دانشجو دقایقی پیش در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های سراسر کشور که در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: در سال جاری یک میلیون نفر آزمون داده و بیش از 500 هزار نفر پذیرش شدند و در مجموع 700 تا 800 هزار نفر در سال جاری به جامعه دانشجویی اضافه شدند.

به گفته دانشجو در حال حاضر حدود 4 میلیون و 200 هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور تحصیل می‌کنند.

وزیر علوم در ادامه ضمن محکومیت شدید کاریکاتور اهانت‌آمیز روزنامه شرق به رزمندگان دفاع مقدس گفت:‌ موضع دانشگاهیان ما در این جریان با موضع ملت همسو است. ملت عاشق ارزش‌های دفاع مقدس است، سربندهایی که رزمندگان اسلام می‌زدند نماد عشق به امام حسین و حضرت زهرا و نماد عشق به ارزش‌های اسلامی بود چگونه بی‌شرمانه می‌توان این را نماد تاریخی مطرح کرد.

وی با بیان اینکه وقتی سربند رزمندگان چشم‌بند شده، نماد تاریکی می‌شود، افزود: به محض اینکه کاریکاتور در این رسانه چاپ شد تمام رسانه‌های ضد انقلاب و غربی این کاریکاتور را گزارش کردند و در واقع این اقدام دشمن را خوشحال کرد.

وزیر علوم تأکید کرد که جامعه دانشگاهی ایران این اقدام را محکوم می‌کند چرا که این جامعه، جامعه ولایت‌مدار و عاشق اهل بیت و ایثارگری و شهادت است وی اظهار کرد: امیدواریم دستگاه قضایی به این مسئله فوری و قاطعانه رسیدگی کند چرا که دانشجویان احساسات خود را فعلاً‌ کنترل کردند.

دانشجو خاطرنشان کرد:‌ دانشجویان ایران این خشم را در سینه نگه داشته‌اند تا مسئولان به آنچه وظیفه‌شان است خوب عمل کنند.

وزیر علوم در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود درباره افزایش هزینه خدمات دانشجویی در دانشگاه‌های کشور گفت: براساس قانون باید سالانه 20 درصد خدمات را به بخش خصوصی واگذار کنیم. دانشجوی جوان ما می‌تواند در کوی دانشگاه پیاده‌روی کرده تا به جای اینکه از اتوبوس استفاده کند، کجای دنیا در پردیس دانشگاه وسیله حمل‌ونقل می‌گذارند در حالی که در کشور ما از قدیم وسیله حمل‌ونقل گذاشتند که البته باید در آن تجدید نظر شود.

وی با تأکید بر آنکه دانشجویان ما در تحمل سختی‌ها الگو هستند، تصریح کرد: جامعه دانشگاهی ما برای تحمل‌ سختی‌ها الگو است.

دانشجو با اشاره به وام تغذیه دانشجویان گفت:‌ دانشجویان می‌توانند هزینه غذای خود را پس از فارغ‌التحصیل و در مدت 60 ماه به دولت پرداخت کنند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات 300 میلیارد تومانی به دانشجویان گفت: بیمه تکمیلی دانشجویان برای نخستین‌بار ارائه می‌شود ضمن اینکه برخی از وام‌ها مانند وام‌های بیماری‌های خاص بازپرداخت ندارد و چیزی حدود یک و نیم میلیون تومان است. اما اینکه بخواهیم اتوبوس بگذاریم دانشجویان را از دانشکده‌ای به دانشکده دیگری ببرد در این فضا نمی‌شود و باید جلوی هزینه‌های اضافی را گرفت.

وی تأکید کرد: دانشجویان غیور ما در دفاع مقدس بسیار خوب درخشیدند و در دفاع فعلی نیز بسیار خوب عمل می‌کنند.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنانش درباره آزمون دکترای نیمه‌متمرکز اظهار داشت: آزمون برگزار شده و این آزمون تکمیل ظرفیت نیز دارد، 10 هزار نفر پذیرش شدند هرچند که تعدادی از دانشگاه‌ها هم مقاومت کردند.

دانشجو افزود: پیش از تصحیح نتایج آزمون حدود 7 هزار نفر پذیرش شده بودند و پس از تصحیح نیز تعداد افراد پذیرفته شده به 10 هزار نفر رسید.

وی تأکید کرد: آزمون دکترای نیمه‌متمرکز مجدداً مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا تخصصی‌تر شود و ضریب آزمون در پذیرش دانشجو افزایش یابد.

به گفته وزیر علوم با تخصصی‌تر شدن آزمون، نمره آزمون دکترا در پذیرش دانشجو نیز افزایش پیدا می‌کند.

دانشجو در خاتمه خاطرنشان کرد: دانشگاهیان در آزمون دکترای سال جاری خوب همراهی کرده و اصلاحات را انجام دادند، آزمون اول فقط عمومی بود ولی در حال حاضر آزمون تخصصی‌تر می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول