اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری آبیک:

بانوان عشق شهادت را در رزمندگان زنده نگاه داشتند

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری آبیک گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس بانوان به ویژه مادران و همسران شهدا نگذاشتند عشق جبهه و شهادت در رزمندگان خشکیده شود.

بانوان عشق شهادت را در رزمندگان زنده نگاه داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک حمید بغدادی در جلسه اختتامیه طرح رحمت شهرستان آبیک که عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بانوان در طول هشت سال جنگ تحمیلی پا به پای مردان با تأسی از حضرت زینب (س) از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: به عنوان نمونه می‌توان به همراهی زنان در 35 روز اشغال خرمشهر اشاره کرد که طبق مستندات، مکتوبات و فیلم‌ها استقامت زنان و نقش آنان در فتح خرمشهر بسیار ارزشمند بوده.

این مسئول ادامه داد: وجود هفت هزار زن شهیده و شش هزار بانوی شیمیایی افتخاری بزرگ برای نظام اسلامی است لذا با توجه به مقالات و کتب زیادی که در خصوص نقش زنان در دفاع مقدس نوشته شده، می‌طلبد که امروز زنان و دختران جامعه مطالعه کافی داشته باشند تا بیشتر با نقش‌آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

سرپرست فرمانداری آبیک تصریح کرد: قطعا اگر استقامت و صبوری مادران و همسران شهدا نبود، نتیجه جنگ، نتیجه دیگری می‌شد.

بغدادی اضافه کرد: امروز نیز حضور فعال زنان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه و سطح بین‌المللی بسیار اثرگذار بوده و پیامدهای خوبی را برای ایران اسلامی به همراه داشته است.

وی اذعان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری اگر زنان مسلمان، شجاع، آگاه و صبور در دوران دفاع مقدس همت نمی‌کردند و معارف اسلامی را مسئولیت بزرگ خود نمی‌دانستند به پیروزی نمی‌رسیدیم.

این مسئول بیان کرد: اگر زنان در صحنه‌های مختلف اجتماعی نباشند میدان سازندگی ناقص و لنگ خواهد ماند.

سرپرست فرمانداری آبیک خاطر نشان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری زنان ایران اسلامی برای زنان کشورهای اسلامی مایه دلگرمی هستند، چراکه اسلام را زنده نگاه داشته‌اند.

بغدادی از تلاش بانوان شهرستان آبیک در اجرای طرح رحمت قدردانی کرد و افزود: این طرح در دو منطقه شهری و هفت منطقه روستایی شهرستان آبیک اجرا شده است.

وی یادآور شد: با همکاری مؤسسه سلامت روان بوستان شهرستان آبیک، 504 نفر از زنان خانه‌دار شهری و روستایی در طرح رحمت شرکت کردند.

گفتنی است در این جلسه از بانوان فعال شهرستان آبیک در اجرایی شدن طرح رحمت با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول