اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان:

ماهواره و موبایل از مهم‌ترین منکرات در بین دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان همدان گفت: ماهواره و موبایل و دوستی‌های خیابانی و همچنین ناآگاهی از مسائل دینی از مهم‌ترین منکرات در بین دانش‌آموزان هستند.

ماهواره و موبایل از مهم‌ترین منکرات در بین دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن مظاهری عصر ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان اظهار داشت: ماهواره و موبایل و دوستی‌های خیابانی و همچنین ناآگاهی از مسائل دینی از مهم‌ترین منکرات در بین دانش‌آموزان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در بحث امر به معروف و نهی از منکر در حوزه آموزش و پرورش اقداماتی انجام شده است، افزود: از جمله منکراتی که در مدرسه برای دانش‌آموزان مطرح می‌شود عبارتند از درگیر شدن دانش‌آموزان با مسائل پوچ و بی‌ارزش، پوشیدن لباس‌های نامناسب و ... است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان همدان تصریح کرد: یکی از اهداف نظام تعلیم و تربیت پس از خواندن و نوشتن آشنا کردن دانش‌آموزان با هویت‌های ملی کشورشان است و امر به معروف و نهی از منکر نیز یکی از همین هویت‌های ملی ماست.

وی به اقدامات انجام شده در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گقت: از جمله اقداماتی که در حوزه‌ آموزش و پرورش صورت گرفته عبارت از ایجاد انگیزه در بین دانش‌آموزان در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، نظارت و ارزیابی، دعوت از اساتید در جلسات امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مسابقات مرتبط با موضوع، صدور ابلاغیه تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس و ... است.

مظاهری یادآور شد: در بحث آشنایی دانش‌آموزان با معروفات نیز به مدارس دستورالعملی ارسال شده تا معروفات را در تابلوی مدارس در دید دانش‌آموزان قرار داده تا با با آن آشنا شوند که از جمله آن تلاوت قرآن، صبر و شکیبایی، پیشی گرفتن در کار‌های نیک و... است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان همدان در خصوص نظارت بر بحث امر به معروف ونهی از منکر در کتاب‌های درسی تألیف شده اذعان کرد: در محتوای کتب درسی به خصوص مقطع ابتدایی تمامی موارد رعایت شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی در پایان سخنانش گفت: در سال گذشته درس آمادگی دفاعی با هدف مقابله با جنگ نرم در مدارس و در دو بخش نظری در مدارس و بخش عملی تدریس ‌شد و در این راستا دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی نیز اعزام شدند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول