اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد:

منکر رهاسازی فاضلاب در کشف‌رود نیستم

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد گفت: در منطقه کشف‌رود فاضلاب رها می‌شود و این امری غیرقابل انکار است و به همین دلیل چهره کشف‌رود هم‌چنان زشت است و دلیل اصلی این امر نیز این است که نمی‌توانیم در این منطقه، طرح اگو را اجرایی کنیم.

منکر رهاسازی فاضلاب در کشف‌رود نیستم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان صبح امروز در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در منطقه کشف‌رود اقدامات بسیار زیادی انجام شده است و اخیراً دو شرکت تعاونی نیز در آنجا ایجاد شده و سه نوبت کاری نیز در آنجا ترویج شده است.

فرماندار مشهد ادامه داد: در منطقه کشف‌رود فاضلاب رها می‌شود و این امری غیرقابل انکار است و به همین دلیل چهره کشف‌رود هم‌چنان زشت است و دلیل اصلی این امر نیز این است که نمی‌توانیم در این منطقه، طرح اگو را اجرایی کنیم.

موحدیان افزود: جلسات متعددی با شورای شهر مشهد، سازمان محیط زیست و هم‌چنین کمیسیون بهداشت شورای شهر داشته‌ایم و توانسته‌ایم آنها را متقاعد کنیم که برای کاهش مشکلات زیست‌محیطی کشف‌رود، در آنجا پارک خطی ایجاد شود و امیدوارم به زودی این امر محقق شود.

وی گفت: سیاست کلی دولت در حال حاضر این است که فاضلاب را در بسیاری از تصفیه‌خانه‌ها، مجدداً تصفیه می‌شود و به چرخه مصرف برمی‌گردد و در بسیاری از مناطق دنیا نیز این قاعده رعایت می‌شود و بر همین اساس، در مشهد نیز در مناطقی مانند پرکندآباد و اولنگ، فاضلاب تصفیه شده در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و از آن استفاده می‌کنند.

فرماندار مشهد تاکید کرد: علاوه بر این، آنچه بیشتر مدنظر ما است این است که تصفیه‌خانه‌ها را بیشتر به ‌صورت کوچک و منطقه‌ای احداث کنیم و این امر البته در سراسر کشور تبدیل به یک رویه شده است.

موحدیان با اشاره به تعلیق طرح تعطیلی اصناف مشهد در ساعت 12 در ماه مبارک رمضان یادآور شد: پیشنهاد ما این است که تعطیلی اصناف در ساعت 2 بامداد انجام شود، زیرا مشهد یک کلان‌شهر و یک موجود زنده است و باید از تمام ظرفیت‌های آن در تمام شبانه‌روز استفاده شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول