اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان خبر داد

برگزاری مسابقات اذان، ابتهال، مدیحه‌سرایی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری مسابقات اذان، ابتهال، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم در استان همدان خبر داد.

برگزاری مسابقات اذان، ابتهال، مدیحه‌سرایی در همدان

حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه یکی از عرصه‌های فعالیت‌های گروهی قرآن، تشکیل گروه‌های همخوانی و مدیحه‌سرایی توسط جوانان پرشور این مرز و بوم است، اظهار کرد: برگزاری مسابقات در این زمینه می‌تواند تجلی‌گاه پیوند هنر و متون اصیل اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه تلاوت گروهی آیات قرآن کریم، مجال پیوند دل‌های جوانان دلباخته قرآن و ثقلین است، تصریح کرد: در اجرای ابتهالات و قرائت همراه با تضرع ادعیه و مناجات‌های پرسوز که همچون گنجینه‌ای گرانبها در میان ماست و اذان نیز که شعار مسلمانان و دربردارنده بلندترین مفاهیم توحیدی است، زینت‌بخش این رقابت‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان هدف از برگزاری این سری مسابقات را ایجاد انس با قرآن کریم و آشنایی با فضائل اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، توجه دادن افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان به معارف قرآن و اهل بیت (ع)، ایجاد رقابت سالم در بین جوانان و نوجوانان در زمینه مسابقات قرآنی و تواشیح و شناسایی نخبگان و فعالان در عرصه تواشیح و اذان و ابتهال در استان همدان دانست.

به گفته وی، ارتقای سطح اذان‌گویی، ابتهال، مدیحه‌سرایی و همخوانی در سطح استان‌ها و توسعه و گسترش آن در جامعه و ایجاد انگیزه در بین افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان در راستای تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات در استان است.

صالحی با بیان اینکه ثبت‌نام این سری مسابقات از تاریخ یکم مهرماه آغاز شده و تا سی‌ام شهریور نیز ادامه دارد، به موضوعات مسابقه اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت بخش مدیحه‌سرایی، انتخاب متون قوی با محتوای غنی مفاهیم اسلامی و استفاده از اشعار ناب شعرای نامدار و معتبر (عرب زبان) مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی متن، منقبت و فضایل اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع)، موضوعات مرتبط با تولید، عدم اتکا به غیر، استقلال مسلمانان و عدم وابستگی و اهمیت جهاد در اسلام را از دیگر موضوعات برگزاری این دوره از مسابقات اعلام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: گروه‌ها می‌توانند در راستای تهیه متون به اشعار دعبل خزایی، فرزدق، کمیت، صفی‌الدین حلی، جواهری مراجعه کنند.

وی افزود: گروه‌های شرکت‌کننده می‌توانند از نرم‌افزار سیره معصومین (ع) که توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی منتشر شده استفاده کنند.‌

صالحی با اشاره به بخش همخوانی قرآن کریم، آیات مرتبط با موضوع تولید، عدم اتکای به غیر، استقلال مسلمانان، عدم وابستگی را از موضوعات این بخش عنوان کرد.

وی با اشاره به بخش مسابقه ابتهال و دعا نیز گفت: در این بخش شرکت‌کنندگان باید با توجه ویژه به متون با محتوای غنی مفاهیم اسلامی و انتخاب اشعار ناب شعرای نامدار و معتبر (عرب زبان) در موضوعات مشخص شده به رقابت بپردازند.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، ادعیه و مناجات‌های مأثوره به ویژه فرازهای منتخب از صحیفه سجادیه و جامعه کبیره و اشعار شعرای نامدار و معتبر(عرب زبان) در مدح اهل بیت(ع) یا مسائل اعتقادی (ولایت، انتظار) از موضوعات بخش ابتهال و دعا است.

وی در پایان سخنانش عنوان کرد: علاقمندان برای شرکت در این سری مسابقات در استان همدان می‌توانند با شماره‌های 8213226- 8213224 – 0811 تماس بگیرند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول