اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرهنگی اداره کل اوقاف کرمان:

مسابقات قرآنی اوقاف از اعتبار بین‌المللی برخوردار هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: مسابقات قرآنی اوقاف از اعتبار بین‌المللی برخوردار هستند.

مسابقات قرآنی اوقاف از اعتبار بین‌المللی برخوردار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجت‌الاسلام سید رضا فاطمی امروز در آیین افتتاح سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و دومین دوره مسابقات اذان مرحله شهرستانی با تبریک ایام و مناسبت‌های دهه کرامت و تقارن آن با هفته دفاع مقدس و بهار علم و دانش اظهار داشت: اهانت به پیامبر اسلام (ص) و مقدسات را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی افزود: از عاملان این جنایات شنیع می‌خواهیم که توبه کنند، زیرا ما مسلمانان در دفاع از پیامبر گرامی اسلام و شریعت اسلام متحد هستیم و با شدت با اهانت‌کنندگان برخورد می‌کنیم.

فاطمی با بیان اینکه قرآن کریم در تاریک‌ترین زمان درخشید و روشن‌ترین قرن‌ها را ساخت و از جاهل‌ترین افراد، انسان‌های ملکوتی ساخت، تصریح کرد: قرآن، زندگی و عبرت‌های گذشتگان را به تصویر کشیده و برای ما روشن ساخته است.

وی ابراز داشت: اگر بخواهیم از نظر معنوی به رشد کامل برسیم، باید متوسل به قرآن بشویم و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

فاطمی تصریح کرد: قرآن کریم تمام احکام حقوقی، اجتماعی و ضروریات زندگی انسان‌ها را در خود نهفته دارد و انسانی که به دنبال سعادت دنیوی و اخروی است باید به قرآن متمسک شود تا به رستگاری برسد.

سرپرست فرهنگی اوقاف استان کرمان هدف از برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم را جلب توجه نوجوانان و جوانان به این کتاب آسمانی، بالا بردن آگاهی‌های قرآنی، انس با قرآن و ایجاد رقابت سالم در یک فضای محبت‌آمیز عنوان کرد.

فاطمی ابراز داشت: سازمان اوقاف علاوه بر برگزاری مسابقات سراسری برنامه‌های قرآنی متعددی را برای کارکنان و عموم مردم در سال برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی اوقاف برترین مسابقات کشور به شمار می‌آید و قدمت آن به سال‌های قبل از پیروزی انقلاب می‌رسد، گفت: مسابقات قرآنی نهادها تا مرحله کشوری برگزار می‌شود، اما مسابقات اوقاف در سطح بین‌المللی نیز معتبر بوده و در سطح بالایی زیر نظر مستقیم مقام عظمای ولایت برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی در سال جاری در 16  شهرستان استان کرمان و در فاصله زمانی 10 روز برگزار می‌شود.

فاطمی از برگزاری این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم تخصصی در دو رده سنی شکوفه‌ها و بزرگسالان خواهران و برادران خبر داد و گفت: نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله استانی راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه مسابقات مرحله شهرستانی و استانی در دهه کرامت و مرحله کشوری در دهه فجر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: سعی شده است در این مرحله از داوران مجرب شهرستان استفاده شود و در مرحله استانی برای جلوگیری از برخی حاشیه‌ها از داوران برجسته کشوری بهره می‌بریم.

فاطمی گفت: همزمان با برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، دومین مرحله مسابقات اذان مرحله شهرستانی و ابتهال و همخوانی قرآن کریم نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات اذان ویژه برادران است، اذعان داشت: در بخش ابتهال، مدیحه‌سرایی و همخوانی به دلیل تعداد کم گروه‌های شرکت کننده تصمیم گرفتیم این مسابقات به صورت مستقیم در مرحله استانی برگزار شود.

فاطمی شرکت تعداد محدودی از شرکت‌کنندگان در این رشته‌ها را ضعف بزرگی برای استان کرمان دانست و تصریح کرد: شرکت‌کنندگان قرآنی باید در این موارد هم  فعال باشند تا در سال‌های آینده در این بخش ضعف وجود نداشته باشد.

وی با انتقاد از حضور نیافتن ادارات و نهادها در مسابقات سراسری قرآن کریم و برگزاری این مسابقات در سکوت گفت: مسابقات قرآن کریم مربوط به استان است و اوقاف تنها مجری و برگزار کننده است، زیرا مسئولان باید در این مسابقات ورود کنند تا این برنامه‌ها با نشاط بهتر و پررنگ‌تر برگزار شوند و تشویق برای جامعه قرآنی باشد.

فاطمی با اشاره به طرح حافظان قرآن در آستان مقدس امامزادگان گفت: این طرح در حال برگزاری است که 9 هزار و 823 نفر سهمیه استان کرمان بوده و تاکنون 4 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در گروه سنی هشت تا 12 سال جزء 30 و 12 تا 18 سال جزء یک و سی و سنین 18 سال به بالا جزء یک، 30 و دو را باید حفظ کنند و گواهینامه معتبر و کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و عمره مفرده اعطا می‌شود.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول