اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان اصفهان:

درآمدهای اداره اوقاف اصفهان 1.5 برابر افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در دو سال گذشته با وجود عدم واگذاری زمین و سرقفلی توسط اداره اوقاف، میزان درآمدهای این اداره، 1.5 تا دو برابر افزایش داشته است.

درآمدهای اداره اوقاف اصفهان 1.5 برابر افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین اژدری صبح امروز در مراسم شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در شاهین‌شهر اظهار داشت: با وجود اینکه در دو سال گذشته هیچ‌گونه زمین و یا سرقفلی از سوی اوقاف واگذار نشده اما، درآمد این اداره افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شورای اداری اداره کل اوقاف هر ماه در یکی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود، افزود: این شورا با حضور مسئولان ستادی اداره کل اوقاف و رؤسای ادارات شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه این استان دارای 702 امامزاده، 12 هزار موقوفه و 41 هزار رقبه در موقوفات است، تصریح کرد: امامزاده‌ها مهم‌ترین بخش اوقاف را تشکیل می‌دهند چرا که می‌توان مردم را به راحتی در آنها جمع کرد و کارهای معرفتی انجام داد.

وی در ادامه، راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه را از مهم‌ترین اقدامات اوقاف پس از انقلاب دانست و گفت: امروز تمام موقوفات شناسنامه‌دار و مستاجران مشخص هستند و اگر مکان موقوفه‌ای اجاره‌ داده شود، تمام جزئیات آن در سامانه ثبت می‌شود.

اژدری با اشاره به اینکه در دو سال گذشته با وجود عدم واگذاری زمین و نبود سرقفلی، میزان درآمدهای اوقاف 1.5 برابر شده است، ادامه داد: در گذشته با وجود واگذاری زمین و سرقفلی، اوقاف این میزان درآمد نداشت و بسیاری از مکان‌های وقفی نیز به ثمن‌بخث واگذار شد.

وی در ادامه اجرای برنامه‌های فرهنگی را یکی دیگر از اقدامات اوقاف دانست و بیان داشت: برخی از این برنامه‌ها همچون یاس نبوی، ولایت علوی و نشاط معنوی جزو ابداعات اداره اوقاف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی بسیار خوبی در ادارات اوقاف برگزار می‌شود، اضافه کرد: به طور مثال در ماه رمضان سال جاری ما در تمام امامزاده‌ها با کمبود جا و مکان همراه بودیم، چرا که حجم عظیمی از مردم به سمت بقاع متبرکه آمدند و از برنامه‌ها استقبال کردند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از مسئولان و امام جمعه شاهین‌شهر به دلیل احیای موقوفات و توجه به این بخش گفت: اگر مسئولان اصلی و کلان شهرستان‌ها وارد بحث‌های موقوفه شوند، موقوفات جدیدی به وجود می‌آید، مساجد آباد می‌شود و موقوفاتی که به صورت بایر رها شده تبدیل به مراکز تجاری می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول