اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد

پیشرفت 40 درصدی مجتمع آموزشی بیماران کلیوی زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از پیشرفت 40 درصدی مجتمع آموزشی، پیشگیری و درمانی بیماران کلیوی خبر داد.

پیشرفت 40 درصدی مجتمع آموزشی بیماران کلیوی زنجان

محمدرضا طهماسبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: هر جلسه دیالیز برای بیمار کلیوی هزینه‌های بسیاری را تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه هر بیمار دیالیزی نیازمند 1.5 میلیون تومان برای درمان خود در ماه دارد، افزود: دیالیز به عنوان درمانی نگه‌دارنده محسوب می‌شود و درمان قطعی برای آن محسوب نمی‌شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه همه بیماران دیالیز واجد شرایط پیوند کلیه نیستند، افزود: این بیماران از بیماری خود بسیار رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان از انجمن‌های فعال است، افزود: اطلاع‌رسانی مطلوبی در استان زنجان در زمینه بیماری کلیه انجام شده است.

طهماسبی با اشاره به پیشرفت 40 درصدی مجتمع آموزشی، پیشگیری و درمانی تصریح کرد: در صورت حمایت‌های مردمی این مجتمع تا پایان سال 92 به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه این مجتمع در پنج طبقه با هزینه 5 میلیارد تومان احداث می‌شود، افزود: اقدامات لازم برای احداث این مجتمع انجام شده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به حمایت انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از یک هزار بیمار تصریح کرد: این بیماران در زمینه‌های دیالیز، پیوند کلیه و مراقبتی زیر پوشش هستند.

وی با اشاره به افزایش بیماران زیر پوشش این انجمن خاطرنشان کرد: 35 هزار بیمار زیر پوشش این انجمن به 75 هزار نفر افزایش یافته است.

طهماسبی با بیان اینکه مشکلات زندگی بیماران کلیوی دردناک‌تر از درمان است، افزود: هر فردی که در هفته سه بار دیالیز ‌شود از فعالیت‌های روزمره باز می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه انجمن در زمینه غربال و حمایت از بیماران کلیوی وظایف سنگینی دارد، خاطرنشان کرد: رسیدگی به مشکلات این افراد از وظایف انجمن است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول