اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش آبادان خبر داد

تشکیل کارگروه کرامت در مدارس ابتدایی آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان از تشکیل کارگروه کرامت برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان ابتدایی در آبادان خبر داد.

تشکیل کارگروه کرامت در مدارس ابتدایی آبادان

حبیب‌اله رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: مهارت‌های ضروری زندگی از جمله مهارت تصمیم‌گیری و یا حل مشکلات در مواقع بحرانی از جمله مهارت‌هایی است که آموزش آنها به دانش‌آموزان دوره ابتدایی از وظایف اصلی آموزش و پرورش است.

وی افزود: از دیگر مهارت‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرند توانایی پیشگیری از عصبانیت و استرس‌های احتمالی و هیجانات روحی و روانی هستند که در سنین کودکی تا نوجوانی بسیار رایج بوده و گاهی سلامت روانی فرزندان جامعه را تا حد زیادی تهدید می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان خاطرنشان کرد: این مهارت‌ها و آموزش‌ها باید به زبان تربیتی و آموزشی و به شیوه‌ای ساده برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی ارائه شوند و به همین دلیل ما تلاش کردیم تا آموزش‌ها را از مقاطع پایین‌تر آغاز کرده و به تدریج به همه مقاطع تعمیم دهیم.

رمضانی با بیان اینکه آموزش‌های تربیتی به این صورت می‌توانند به سالم‌‌سازی جامعه کمک شایانی کنند، تصریح کرد: آموزش و پرورش آبادان می‌کوشد تا با ارائه این آموزش‌ها در زمینه مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان را در مقابله با مشکلات زندگی آماده کرده و از آنها افرادی سالم و متکی به نفس بسازد.

وی با اشاره به اجرای این طرح در مدارس ابتدایی شهرستان اظهار کرد: این طرح در قالب مدارس و با همکاری معلمان و مربیان مخصوص در سراسر مدارس ابتدایی شهرستان آبادان اجرا خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در پایان با ابراز امیدواری از موفقیت و تأثیرگذاری این طرح گفت: امیدواریم که این اجرای این طرح در مدارس ابتدایی تأثیر مورد نظر را بر دانش‌آموزان گذاشته و آنان را با روحیه‌ای قوی و سرشار از اعتماد به نفس روانه مقاطع بالاتر کند.

انتهای پیام/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول