اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان خبر داد

ایجاد 150 پایگاه نیکوکاری در مدارس آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان از ایجاد 150 پایگاه نیکوکاری در مدارس این شهرستان خبر داد.

ایجاد 150 پایگاه نیکوکاری در مدارس آبادان

حبیب‌الله رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: مردم نیکوکار آبادان چون سال‌های گذشته در 19 اسفندماه، حضور مهربانانه خود را در همدلی با دیگران به زیبایی در پایگاه‌های کمیته امداد، بسیج مستضعفین و مدارس کشور نشان خواهند داد.

وی اضافه کرد: مردم نیکوکار ایران، اسفندماه هر سال در همایش بزرگ و ملی جشن نیکوکاری که در واقع تبلور حس نوع دوستی و مهرورزی آنها است، خالصانه شرکت می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان با بیان اینکه حضور پررنگ مردم در جشن نیکوکاری بر تقویت پیوندها میان خود می‌افزایند و مشارکت خود را در همدلی با یکدیگر به نمایش می‌گذارند، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به‌عنوان نهاد مورد اعتماد عموم، توانسته خدمات قابل قبولی را در تأمین سلامت، توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و صیانت از عزت و کرامت آنها ارائه کند.

وی با اشاره به 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی در سال 57 افزود: بذر مودت و مهربانی را حضرت امام خمینی(ره) 20 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایطی که کشور با آشفتگی‌های بسیار دست به گریبان بود، در قالب کمیته امداد نشاندند که حلاوت و شیرینی آن پس از سه دهه خدمت، قابل درک و ارزیابی است.

رمضانی گفت: جامعه انقلابی ما نیازمند توسعه ارتباطات و پیوندهای عاطفی میان مردم بوده و توسعه فرهنگ احسان، همدردی عمومی، محبت به دیگران و توسعه تعاون اجتماعی؛ حضور مردم در همه صحنه‌ها و به ویژه پیشی گرفتن در احسان را ممکن می‌سازد.

وی افزود: اهل احسان، انفاق و نیکوکاری، هم اهل عمل و هم اهل تدبیر و حکمت هستند و از این‌رو هر جا که باشند منشأ رحمت و خدمت خواهند بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان با اشاره به اهداف برگزاری جشن نیکوکاری در منطقه ادامه داد: با برگزاری جشن بزرگ نیکوکاری در منطقه و حضور همه جانبه اقشار مختلف مردم در حمایت از نیازمندان جامعه، سلامت و توانمندسازی خانواده‌های آسیب‌پذیر تأمین و به مراتب استعدادهای بالقوه آنها نیز رشد می‌کند.

وی اضافه کرد: به همین منظور در راستای ترویج فرهنگ احسان و انفاق در صحنه عملی، در مدارس مقاطع راهنمایی و متوسطه آبادان 150 پایگاه کمک‌های مردمی دایر شده است.

رمضانی با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال حاصل دسترنج و ماحصل کار و تلاش کارکنان کمیته امداد و آموزش و پرورش است، افزود: پایگاه‌های احسان و نیکوکاری در همه مدارس سطح شهرستان مستقر و آماده جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزان و اقشار فرهنگی است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول