اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای خراسان‌شمالی:

280 کیلومتر شبکه فاضلاب در خراسان‌شمالی سمپاشی شد

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: تمام شبکه فاضلاب بجنورد و اسفراین به طول 280 کیلومتر از طریق 11 هزار منهول دسترسی به شبکه، سمپاشی شد.

280 کیلومتر شبکه فاضلاب در خراسان‌شمالی سمپاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی، رضا عطایی اظهار کرد: با توجه به فصل گرما و ازدیاد حشرات موزی در منهول‌های شبکه فاضلاب و به منظور ارتقای بهداشت عمومی، عملیات سم‌پاشی منهول‌های فاضلاب و شبکه فاضلاب طی دو مرحله به فاصله یک‌ماه انجام شد.

وی افزود: عملیات سمپاشی با استفاده از دستگاه مه‌پاش و سموم دورسبان و دیازینون انجام شد که در این عملیات کل شبکه فاضلاب در دو شهر بجنورد و اسفراین به طول 280 کیلومتر از طریق 11 هزار منهول دسترسی به شبکه فاضلاب در حال بهره‌برداری، مورد سمپاشی قرار گرفت.

عطایی تصریح کرد: علاوه بر این، حدود 10 هزار مورد آزمایش روی واحدهای مختلف تصفیه در آزمایشگاه‌های تخصصی فاضلاب شرکت صورت گرفته که جمع‌آوری و تصفیه حدود 6/2 میلیون متر‌مکعب فاضلاب و تولید پساب طبق استانداردهای سازمان محیط زیست انجام می‌گیرد و پساب خروجی از دو تصفیه‌خانه بجنورد و اسفراین از کیفیت خوب و مناسبی برخوردار است.

وی همچنین از شستشو و لایروبی بیش از 142 کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب در شهرهای بجنورد و اسفراین خبر داد و گفت: علاوه بر این شستشو و لایروبی طی شش ماهه اول سال بیش از 250 مورد اتفاق فاضلاب نیز در شش ماهه اول رفع شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی اظهار کرد: میانگین حضور اکیپ امداد فاضلاب برای رفع اتفاق به 10 دقیقه کاهش پیدا کرده و همچنین میانگین زمان رفع هر اتفاق نیز در سال جاری به 22 دقیقه کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال بر اساس برنامه راهبردی شرکت بیش از 90 مورد دریچه غیر همسطح مربوط به شبکه‌های فاضلاب در دو شهر بجنورد و اسفراین که دارای شبکه فاضلاب است، همسطح‌سازی شده و همچنین در سال 90 نیز بیش از 380 دریچه فاضلاب در دو شهر همسطح سازی شده که تا پایان سال جاری تمام دریچه‌های شبکه فاضلاب همسطح‌سازی می‌شود.

عطایی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از سه هزار و 100 منهول نیز در شش ماهه اول مورد شستشو و لایروبی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: از 18 شهر خراسان‌شمالی فقط دو شهر بجنورد و اسفراین از شبکه جمع‌آوری فاضلاب برخوردار هستند که همزمان با هفته دولت در دو شهر دیگر آشخانه و شیروان نیز پروژه طرح جمع‌آوری و انتقال فاضلاب آغاز شده که در حال اجرا است.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول