اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها شهرداری مشهد:

استفاده از فاضلاب تصفیه شده تنها راه توسعه پایدار فضای سبز است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با ابراز نگرانی از افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی دشت مشهد استفاده از فاضلاب تصفیه شده را تنها راه توسعه پایدار فضای سبز دانست.

استفاده از فاضلاب تصفیه شده تنها راه توسعه پایدار فضای سبز است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، احمدرضا سلامی با بیان اینکه سالیانه 24 میلیون مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز مشهد استفاده می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر این میزان آب از 35 حلقه چاه موجود، انشعابات آب شهری، چاه‌های اطراف و خرید آب تامین می‌شود.

وی با ابراز نگرانی از کمبود منابع آبی برای آبیاری فضای سبز مشهد در آینده تصریح کرد: با توجه به اینکه سفره‌های آب زیرزمینی در حال افت است باید به فکر ایجاد منابع جدید آبی بود.

سلامی با بیان اینکه یکی از راه‌های ایجاد منابع جدید آبی استفاده از فاضلاب تصفیه شده است، گفت: تنها راه توسعه پایدار فضای سبز شهر مشهد استفاده از آب‌های بازیافتی است که در این راه ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی معروف به لوکال می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی ایجاد این تصفیه‌خانه‌ها را منوط به همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب دانست و افزود: شهرداری مشهد در تلاش است با ایجاد تصفیه‌خانه‌های لوکال فرصتی را برای استفاده از فاضلاب به منظور آبیاری فضای سبز شهر مشهد فراهم کند که برای تحقق آن پیگیری‌های زیادی نیز صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تصریح کرد: شرکت‌های مذکور لازم است مجوز استفاده و برداشت فاضلاب از شبکه اگو را صادر کنند که در این زمینه همکا‌ری‌هایی صورت گرفته است.

سلامی ادامه داد: مطالعات اولیه توسط مشاور در این زمینه انجام شده است و در صورت انعقاد قرارداد با شرکت آب و فاضلاب یک تصفیه خانه لوکال به صورت پایلوت در حاشیه کال چهل بازه نصب خواهد شد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول