اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

ساختمان آسیب دیده دانشکده کشاورزی اهر در زلزله استیجاری بود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز گفت: در زلزله اخیر تنها در ساختمان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر وابسته به دانشگاه تبریز که در یک مکان استیجاری مستقر بود، آسیب اساسی وارد شده است.

ساختمان آسیب دیده دانشکده کشاورزی اهر در زلزله استیجاری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پرویز‌ آژیده بعدازظهر امروز در نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تالار علامه جعفری تبریز با ارائه گزارشی از وضعیت کلی زلزله در استان آذربایجان­شرقی گفت: دولت با تمام توان در راستای بازسازی مناطق زلزله‌زده و رسیدگی به وضعیت آسیب­‌دیدگان با همراهی مردم در تلاش است.

وی با اشاره به اهداف سفر این هیئت به استان آذربایجان‌شرقی و بازدید از مناطق زلزله‌زده در آستانه سال تحصیلی جدید افزود: با وجود آنکه دانشگاه تبریز دارای ساختمان­‌هایی با قدمت زیاد است بر اساس گزارش مدیریت امور فنی دانشگاه با اقدامات انجام شده برای مقاوم‌سازی ساختمان­‌ها در سال­‌های اخیر، بر اثر زلزله مشکلی در این دانشگاه وجود نداشته است.

رئیس دانشگاه تبریز اهمیت مقاوم­‌سازی ساختمان­‌ها را یادآور شد و گفت: باید اعتبارات لازم در این زمینه با توجه به زلزله­‌خیز بودن منطقه تخصیص داده شود و در احداث ابنیه جدید رعایت مقررات با شدت پیگیری شود.

وی ادامه داد: تنها در زلزله 6.2 ریشتری بیست و یکم مرداد سال‌جاری ساختمان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اهر وابسته به دانشگاه تبریز که در یک مکان استیجاری مستقر بود، دچار مشکل شده­‌ایم.

آژیده گفت: ساختمان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اهر تنها ساختمان مناسب برای اجاره در منطقه برای دانشکده اهر بود و به هنگام زلزله خسارت اساسی دیده و  در حال حاضر در تلاش برای اجاره محل دیگری برای دانشکده هستیم.

رئیس دانشگاه تبریز گفت: البته ساختمان اصلی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر در حال احداث بوده که پیش‌بینی می‌شود تا سال 95 به اتمام  برسد.

محمد اسماعیلی مدیر امور فنی دانشگاه تبریز نیز در این نشست گزارشی از وضعیت ساختمان‌های دانشگاه تبریز ارائه داد و گفت: هیچ یک از ساختمان­‌های دانشگاه در اثر زلزله اخیر دچار آسیب نشده است ولی با این وجود باید برنامه مقاوم‌سازی در برخی ابنیه دانشگاه با توجه به قدمت بالای آن مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول