اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی گیلان:

گلوگاه‌های آسیب سرمایه‌گذاری گیلان شناسایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل بازرسی گیلان از شناسایی گلوگاه‌ها و تنگناهای آسیب سرمایه‌گذاری‌ در استان خبر داد.

گلوگاه‌های آسیب سرمایه‌گذاری گیلان شناسایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید حمید حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران و روسای سازمان‌های فعال در عرصه اقتصادی گیلان با اشاره به نامگذاری‌های چند سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری با ماهیت اقتصادی اظهار کرد: این نامگذاری‌ها نشانه اهمیت و ضرورت توجه به مقوله اقتصادی و نقش و رسالت مدیران و مسئولان نظام اسلامی در این راستا است.

وی به تشدید تحریم‌های ظالمانه و راه‌اندازی جنگ نرم دشمنان اشاره کرد و افزود: با توجه به تشدید تحریم‌های ظالمانه و راه‌اندازی جنگ هوشمندانه دشمن از طریق تلفیق جنگ نرم و سخت هوشیاری و اقدام منطقی مدیران استان در خنثی‌سازی حربه‌های دشمنان یک ضرورت است.

این مسئول رویکرد فعلی بازرسی استان را توجه به مسایل اقتصادی و تولید ملی نامید و ابراز کرد: ضرورت برخورد و پیگیری مسایل ضد توسعه و پیشرفت که در فساد اداری متجلی است مدنظر اداره کل قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای خنثی سازی تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی استفاده کنیم، اذعان کرد: باید به رشد و جهش اقتصادی استان و کشور کمک شود.

حسینی درباره برنامه‌های سازمان بازرسی برای تحقق شعار تولید ملی ابراز کرد: برنامه‌هایی مانند تامین امنیت اقتصادی با شش برنامه نظارتی، تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری در کشور با 10 برنامه نظارتی، برخورد و مقابله با رانت‌خواران، مفسدان و اخلالگران، برطرف کردن موانع موجود و تامین امنیت نیروی کار که در حال تدوین است، در دستور کار سازمان بازرسی قرار دارد.

مدیر کل بازرسی گیلان، یادآور شد: برای حمایت و پشتیبانی از فعالان اقتصادی با هدف شناسایی گلوگاه‌های، تنگناها و شناخت آسیب‌ها و برطرف کردن موانع، دفتری با نام حمایت از سرمایه‌گذاری در اداره کل بازرسی استان راه‌اندازی شده که با رصد مشکلات و معضلات پیش روی سرمایه‌گذاران نسبت به حمایت و برطرف کردن این موانع اقدام می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه عزم این سازمان برای حمایت از تولید جدی است، خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی برای برطرف کردن موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری به صورت جدی موارد را تعقیب کرده و هرگونه کوتاهی و تخلف در بدنه دستگاه‌های اجرایی را بر نمی‌تابد و با اصلاح فرایند سرمایه‌گذاری تلاش می‌شود تمام قوانین و امکانات موجود در راستای توسعه و ارتقای تولید و اقتصاد کشور عملیاتی شود.

حسینی سلامت نظام اداری و اقتصادی کشور را به نفع تولید کننده، سرمایه‌گذار، فعالان اقتصادی و مصرف کننده دانست.

وی هدف نهایی اداره کل بازرسی گیلان را تهیه و تدوین نقشه  راه توسعه استان و برطرف کردن مشکلات برخی از طرح‌ها و پروژه‌های مهم و اساسی عنوان کرد.

این مسئول یادآور شد: در طرح سرمایه‌گذاری توجه به نتایج حاصل از عملکرد دستگاه‌ها در ایجاد الگوی کاربردی و برطرف کردن مشکلات، احصا موارد تعیین شده طبق اسناد بالا دستی به ویژه افق 1404 لحاظ شده است.

وی توجه به اولویت‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر نیازهای داخل استان و توجه به صادرات، مشوق‌های قانونی به منظور ترغیب و تشویق فعالان اقتصادی در امر سرمایه‌گذاری، توجه خاص به ظرفیت‌ها، استعدادها و فرصت‌های موجود در استان را از دیگر موارد تدوین شده در طرح سرمایه‌گذاری گیلان ذکر کرد.

حسینی توجه به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به منظور جلب رضایت‌مندی مردم و اثربخشی سریع برنامه‌ها در جامعه و تلاش برای گذر از وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب و ایده‌آل را از دیگر موارد مطرح شده در طرح مذکور برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت سرمایه‌گذاری در استان و در راستای وظایف قانونی و ذاتی خود با برنامه‌ریزی‌های بعدی اقدام‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول