اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

مدارس اهر و ورزقان در برابر زلزله‌ها کمترین آسیب را دیدند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مدارس کمترین آسیب را در حادثه زلزله اخیر دیده‌اند، گفت: خوشبختانه از نظر اهتمام دولت و توجه خیران به بحث مدرسه‌سازی در شرایط خوبی هستیم.

مدارس اهر و ورزقان در برابر زلزله‌ها کمترین آسیب را دیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز  در دیدار با نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله حادثه زلزله ارسباران همان طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند به سکوی پرش این منطقه و استان در ابعاد مختلف تبدیل خواهد شد.

وی ابراز رضایت رهبر انقلاب از امدادرسانی به زلزله‌زدگان را باارزش و مایه افتخار دولت و مردم دانست و افزود: دشمن در آستانه برگزاری اجلاس جنبش عدم‌تعهد در کشورمان تلاش کرد با سوء استفاده از موضوع زلزله، شرایط کشور را نامناسب جلوه داده و مردم را نسبت به دولت و نظام بدبین کند، اما حضور رهبر معظم انقلاب در بین آسیب‌دیدگان زلزله این توطئه‌ها را خنثی کرد.

علیرضابیگی ادامه داد: کمک‌رسانی کم‌نظیر مردم و حضور مسئولان مختلف کشور در بین مردم زلزله‌زده نشان داد که ملت ایران یکپارچه است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه از اهتمام مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان ارسباران قدردانی کرد و افزود: حضور نمایندگان مجلس در این منطقه نشان می‌دهد که مشکلات مردم فراموش نشده است و این موضوع برای مجلس همچنان اهمیت خاصی دارد.

وی با اشاره به آمادگی مدارس مناطق زلزله‌زده برای شروع سال تحصیلی جدید تاکید کرد: آموزش در این مناطق باید به طور عام مورد توجه قرار گیرد و برپایی کارگاه‌های آموزشی برای مردم و مسئولان در این راستا می‌تواند موثر باشد.

علیرضابیگی با بیان اینکه مدارس کمترین آسیب را در حادثه زلزله اخیر دیده‌اند، گفت: خوشبختانه از نظر اهتمام دولت و توجه خیران به بحث مدرسه‌سازی در شرایط خوبی هستیم و موضوع بازگشایی مدارس و آمادگی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید به راحتی قابل مدیریت است.

وی موضوع آموزش پزشکی در مناطق زلزله‌زده را نیز مهم دانست و افزود: جوابگو نبودن بیمارستان‌های ما در این حادثه مورد انتقاد است و نشان می‌دهد که توجه لازم در ساخت این بیمارستان‌ها صورت نگرفته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از حضور نیروهای جهادی بسیج و دانشگاه‌ها برای بازسازی مناطق زلزله‌زده استان تقدیر کرد و گفت: حضور این جوانان نشان می‌دهد که ما نیروهایی داریم که در هر زمانی که نیاز باشد آماده کار و فعالیت هستند و وجود چنین نیروهایی یک امتیاز به شمار می‌رود.

وی در خصوص همایش ملی خیران برای بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی نیز گفت: این همایش نشانه‌ای از همگرایی ملی بود و خوشبختانه بیشترین توجه خیران نیز برای ساخت مدرسه و هنرستان در مناطق زلزله‌زده متمرکز شده است.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول