اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اندیمشک در مجلس:

بسیاری از تحصیل‌کرده‌های خوزستان بیکار هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اندیمشک در مجلس گفت: بسیاری از تحصیل‌کرده‌های خوزستان و دارندگان مدارج دانشگاهی در شرایط کنونی بیکار هستند و این خود جای تأسف است.

بسیاری از تحصیل‌کرده‌های خوزستان بیکار هستند

صیدعیسی دارایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار داشت: بیکاری جوانان فشار سنگینی را به خانواده‌ها، هم به لحاظ روحی و هم به لحاظ معنوی وارد می‌کند متأسفانه شاهد معضل بیکاری جوانان حتی در قشر تحصیل کرده و دارای مدرک علمی عالی در استان هستیم که از بیکاری رنج می‌برند؛ این افراد چندین سال زحمت کشیده و دانش آموخته‌اند و هزینه کرده‌اند و توقع داشتن شغلی مناسب و درآمدی خوب امروز حق آن‌هاست.

وی مشکلات اقتصادی را از دیگر معضلات مردم عنوان کرد و گفت: بسیاری از شهروندان به دلیل اینکه بیکارند و فرزندان دانشجو و محصل نیز دارند و از طرفی هم توان پرداخت هزینه بالای اجاره بهای مسکن خود را ندارند از نماینده توقع کمک مالی دارند و عملا این مهم امکان پذیر نیست.

این نماینده مجلس مشکلاتی از این قبیل را زاییده بیکاری و تورم عنوان کرد و افزود: متأسفانه نمایندگان منبعی برای کمک مالی به مردم در دست ندارند، مگر اینکه از داشته خودشان کمکی کنند.

دارایی تاکید کرد: افراد بسیاری نیز تقاضای وام دارند و در این رابطه، بانک‌ها هم با مردم همکاری نمی‌کنند و شرایط سخت و سنگینی برای اعطای وام ایجاد می‌کنند، چندین ماه معطل کردن مردم و درخواست دو نفر ضامن برای دادن یک وام 2 میلیون تومانی نشان از همکاری نکردن بانک‌ها با مردم دارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بیان کرد: دولت باید برای حل مشکلات اقتصادی مردم فکری بکند، این بالا رفتن نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی یا ناشی از بی‌تدبیری دولت است و یا ناشی از فرصت طلبی عده‌ای سودجو که در این کار دست دارند و اگر این افراد وجود داشته باشند و با اقتصاد کشور ما چنین می‌کنند، دولت موظف است آن‌ها را شناسایی کرده و با این اقدام برخورد کند.

دارایی گفت: دولت باید جلوی افزایش بهای ارز و کاهش ارزش پول ملی را بگیرد تا با بالا رفتن تورم فشار بیشتری بر مردم وارد نیاید. تقریبا در هیچ موردی ما از ارزانی خبری نداریم حتی می‌توان گفت هیچ قیمتی نیز ثابت نمانده است، هر چه بوده گران‌تر شده است.

وی افزود: مجلس و دولت باید به طور هماهنگ در جلساتشان برای حل این معضل چاره اندیشی کند، من معتقدم که مجلس باید دستور کار برخی امور معمول را کنار بگذارد و وارد کار شود، باید به معضل بالا رفتن بهای ارز و طلا، سکه، مسکن و مشکل بیکاری جوانان و تحصیل‌کردگان توجه ویژه شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس خاطرنشان کرد: باید گروه‌هایی با عنوان اتاق فکر با حضور کارشناسان و مسئولان تشکیل شود تا بتوان به راهکار حل این معضلات پی برد. در حال حاضر ما در کشور یا اتاق فکر نداریم و یا اگر هم داریم بسیار ضعیفند. 

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول