اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی خبر داد

افزایش نرخ بیکاری در ابتدای سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: سال گذشته نرخ بیکاری خراسان‌رضوی 9.1 درصد بود و در بهار امسال این نرخ 10.4درصد است، این در صورتی است که خراسان‌رضوی در مقایسه با استان‌های پر جمعیت جایگاه بهتری دارد.

افزایش نرخ بیکاری در ابتدای سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر لبافی ظهر امروز در نشست خبری در اداره‌کل تعاون خراسان‌رضوی، اظهار کرد: در طول برنامه چهارم مبلغی حدود 3 هزار و 300 میلیارد تومان در قالب بنگاه‌های زودبازده و کارآفرین به خراسان‌رضوی اختصاص یافته است و حدود هزار و 200 میلیارد تومان تصویب شد که بانک‌ها پرداخت کنند و علاوه بر این بیش از هزار میلیارد تومان در قالب توان بانک‌ها ابلاغ شد که در مجموع 2 هزار و 600 میلیارد تومان به خراسان‌رضوی اختصاص یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: در سال گذشته نرخ بیکاری استان خراسان‌رضوی 9.1 درصد بوده و در بهار امسال این نرخ 10.4 درصد است، این در صورتی است که نرخ بیکاری کشور 12.9 درصد است و خراسان‌رضوی در مقایسه با سایر استان‌های پر جمعیت از جایگاه بهتری برخوردار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی افزود: اگر بانک‌ها سیاست‌های بانک مرکزی را در استان اجرا کنند شرایط خوبی برای اشتغال‌زایی در سطح استان خراسان‌رضوی داریم.

لبافی در ارتباط با تعاونی‌های مسکن مهر و پرداخت دوباره پول از طرف متقاضیان گفت: بیش از 100 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در استان داریم که افزایش هزینه‌های ساخت و ساز و دستمزد نیروی کار سبب شده تا قیمت مسکن افزایش یابد.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی به کارآفرینان گفت: حدود یک میلیون و 850 هزار نفر شاغل هستند که بیش از 50 درصد آنها مشمول قانون کار است و 200 هزار کارگاه در استان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی را که اداره تعاون به کارآفرینان می‌دهد مربوط به بنگاه‌های اقتصادی زودبازده است و در بخش تعاون نیز بانک توسعه تعاون را داریم که حدود 5 میلیارد تومان طرح را برای توسعه بخش‌‌های مختلف در نظر گرفته است.

لبافی در ارتباط با اشتغال اتباع خارجی افزود: اتباع خارجی که در بحث تولید 300 هزار دلار و در بازرگانی 500 هزار دلار سرمایه‌گذاری کنند در کم‌تر از یک هفته پروانه کار و اجازه اقامت می‌گیرند و تاکنون 100 سرمایه‌گذار خارجی در خراسان‌رضوی پروانه دارند.

وی با اشاره به قطعه‌سازان خراسان‌رضوی اظهار کرد: 20 درصد قطعه‌سازان کشور در استان خراسان‌رضوی شاغل هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی در ارتباط با 24 ساعت کاری و تعدیل نیرو گفت: در دنیا یک بنگاه اقتصادی 19.5 ساعت کار می‌کند در حالی که در ایران 5/5 ساعت است که این سبب می‌شود تا در بنگاه اقتصادی از مبالغ به خوبی استفاده نشود.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول