اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان:

11 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی همدان زیر پوشش آبیاری تحت فشار است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار بود 8 هزار هکتار زمین کشاورزی زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گیرد که امروز شاهد تحقق بیش از 11 هزار هکتاری این طرح در استان هستیم.

11 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی همدان زیر پوشش آبیاری تحت فشار است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا رنجبرضرابی بعد از ظهر امروز در کارگروه اقتصادی استان همدان بخش‌های باغبانی، گلخانه، صنایع تبدیلی، آب و خاک، افزایش تولید آبزیان، احداث باغ و دانه‌های روغنی و... را از جمله طرح‌های توسعه کشاورزی در استان بیان کرد و افزود: 409 فقره طرح با 7.11 میلیارد تومان تهیه و تصویب شده که امیدواریم با جذب سریع اعتبارات تحقق یابد.

وی با اشاره به سطح کشت 400 هزار هکتاری گندم، جو و کلزا در استان تصریح کرد: کشت کلزا تا دهم مهر ماه در سطح استان انجام می‌گیرد و روند تهیه بذر و مباحث مربوط به آن حل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تزریق تسهیلات ارزان‌قیمت در سیستم جهاد کشاورزی استان خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال و در راستای کمک به بخش‌های تولیدی 15 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به این سیستم تزریق شده که تاکنون 60 درصد از این مبلغ عقد قرارداد شده است.

وی در تشریح وضعیت اراضی واگذار شده استان اظهار داشت: 19 هزار هکتار از اراضی استان توسط منابع طبیعی معرفی شد که 10 هزار هکتار آن مستعد، 2 هزار و 799 هکتار در ستاد اجرایی استان مصوب و 759 هکتار عقد قرارداد شده است.

رنجبرضرابی مقدار زمین زیر پوشش آبیاری تحت فشار در استان را 11 هزار و 300 هکتار بیان کرد و افزود: این میزان آبیاری تحت فشار با 40 میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار بود 8 هزار هکتار زمین زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گیرد که امروز شاهد تحقق بیش از 11 هزار هکتاری این طرح در استان هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه بحث مهم گوشت مرغ را پیش کشید و اظهار داشت: میزان جوجه‌ریزی در شهریور ماه یک میلیون و 546 هزار قطعه بود که نسبت به سال گذشته 46 درصد رشد داشته است.

وی مجموع جوجه‌ریزی در شش ماهه نخست سال را 6.9 میلیون قطعه بیان کرد و گفت: این میزان جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

رنجبرضرابی از کاهش 30 درصدی قیمت سویا برای مصرف در مرغداری‌ها خبر داد و افزود: قیمت ذرت به عنوان نیاز اصلی مرغداری‌ها افزایش داشته که این موضوع میزان جوجه‌ریزی را کاهش خواهد داد.

وی در ادامه به تولید یک میلیون تن سیب زمینی در استان اشاره کرد و گفت: از نظر وزنی تولید سیب زمینی بالاترین میزان محصول در سطح استان است.

رئیس جهاد کشاورزی همدان از فعالیت 12 هزار و 733 نفر کشاورز مشغول به کشت سیب زمینی در استان خبر داد و افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی و کمک بخش خصوصی شرایط برای میزان سطح کشت و برداشت در وقت مناسب متناسب با قیمت در استان فراهم شود.

وی با اشاره به 26 هزار هکتاری سطح زیر کشت محصول سیب زمینی در استان تصریح کرد: انجام جی پی اس برای زمین‌های سطح زیر کشت از برنامه‌های امسال جهاد کشاورزی است.

رنجبرضرابی میزان برداشت محصول سیب زمینی تابستانه را 470 هزار تن بیان کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی ما برای برداشت پاییزه 570 هزار تن است.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول