اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاوزری مجلس محلی خبر داد

پیگیری طرح انتزاع کشاورزی از بخش‏های صنعت و معدن

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس محلی سمنان و مهدیشهر از پیگیری طرح انتزاع بخش کشاورزی از بخش‏های صنعت و معدن به عنوان یکی از اولویت‏های مهم کمیسیون کشاورزی مجلس محلی خبر داد.

پیگیری طرح انتزاع کشاورزی از بخش‏های صنعت و معدن

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین عزالدین ظهر امروز در نخستین نشست کمیسیون‏های محلی سمنان و مهدیشهر که در مجتمع فرهنگی و هنری دامغانیان سمنان برگزار شد، در تشریح اقدامات انجام شده در کمیسیون کشاورزی مجلس محلی اظهار کرد: پیگیری طرح تولید خوراک دام و ساماندهی اشتغال دانش‏آموختگان جویای کار بخش کشاورزی از برنامه‏های مهم در حال انجام در این کمیسیون است.

وی افزود: کمیسیون کشاورزی به عنوان نخستین کمیسیون شکل گرفته در مجلس محلی، تاکنون جلسات متعددی در راستای پیگیری امور بخش کشاورزی در شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر انجام داده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس محلی سمنان و مهدیشهر افزود: جلسات متعددی در همین راستا و به منظور رفع مشکلات کشاورزی و بهره‏برداران این بخش برگزار شده است.

مدیر سابق جهاد کشاورزی شهرستان سمنان ادامه داد: از این پس نیز برای پیشرفت و توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر و شهرها و روستاهای تابعه آن، فعالیت‏های کارشناسی لازم صورت می‏گیرد.

عزالدین اضافه کرد: برای انجام بهتر امور و تعامل بیشتر کمیسیون‏های تخصصی مجلس محلی با دستگاه‏های اجرایی، باید مسئولان دستگاه‏های دولتی با کمیسیون‏ها همکاری داشته باشند و در صورت ضرورت در جلسات آنها حاضر شوند.

وی همچنین گفت: یکی از سیاست‏های دولت دهم در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال در کشور، عملیاتی کردن توسعه بخش کشاورزی در قالب «طرح تحول کشاورزی» بوده که از ابتدای سال‌جاری به اجرا درآمده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس محلی سمنان و مهدیشهر افزود: طرح تحول کشاورزی مهم‏ترین طرح دولت در سال 91 و در راستای تحقق شعار سال مبنی بر افزایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

عزالدین افزود: این طرح با دو هدف عمده افزایش تولیدات بخش کشاورزی و ایجاد ظرفیت‏های بیشتر برای اشتغال آغاز شده است و در واقع نهضت جدیدی در زمینه کشاورزی محسوب می‏شود.

مدیر سابق تعاون روستایی استان سمنان ادامه داد: این طرح همه فعالیت‏های زیر بخش کشاورزی مانند دام و طیور، آبزیان، باغداری، صنایع تبدیلی، جنگل و مرتع و... را شامل می‏شود.

عزالدین بر این باور است که کشاورزی مؤثرترین بخش در قطع وابستگی است و روند فعلی کار کشاورزی باید اصلاح شود و ما تا ندانیم که در توسعه کشاورزی هدفمان چیست و به کجا می‏خواهیم برسیم، کار به خوبی به نتیجه نمی‏رسد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول