اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

تخصیص اعتبارات قابل توجه برای بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: اعتبارات قابل توجهی برای توسعه بخش کشاورزی استان امسال تخصیص یافته است.

تخصیص اعتبارات قابل توجه برای بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس سید علی مختاری عصر شنبه در نشست بررسی مسائل بخش کشاورزی سلماس اظهار داشت: بهینه‌سازی واحدهای تولیدی و تقویت صنایع تبدیلی از جمله اولویت‌های سازمان است که بخشی از اعتبارات در این زمینه تخصیص می‌باید.

وی افزود: همچنین این اعتبارات برای بالا بردن بهره‌وری، اجرای طرح‌های تعاونی، ایجاد اشتغال، افزایش، احداث و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در حوزه امور دام و طیور، تولیدات باغی و زراعی هزینه می‌شود.

مختاری با تاکید بر اجرای سیستم آبیاری نوین، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در راستای توسعه آبیاری تحت فشار امسال 8 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر پوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرند.

به گفته سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در استان 570 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی به روند اجرای سیستم آبیاری تحت فشار اشاره کرد و افزود: تا شهریور سال 89 در 26 هزار هکتار از اراضی استان سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده بود که در اولین سال برنامه پنجم توسعه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 26 هزار هکتار از اراضی نیز آغاز شده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس نیز در این جلسه گفت: سنددار کردن و واگذاری 13 هزار هکتار از اراضی پایین دست سد زولا در روستاهای قره قشلاق و سلطان احمد می‌تواند تحول بزرگی را در بخش کشاورزی این منطقه ایجاد کند.

علی‌اکبر آقایی افزود: باید در خرید محصولات کشاورزی دولت برنامه خاصی داشته باشد تا کشاورزان به راحتی محصولات خود را به دولت عرضه کنند.

فرماندار سلماس نیز در این جلسه گفت: 400 چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده است.

مرتضی نظری افزود: باید سازمان آب با همکاری جهاد کشاورزی استان اقدامات لازم در این زمینه به ویژه شناسایی این چاه‌ها انجام دهد.

وی اضافه کرد: مدیریت نادرست آب در روش آبیاری سنتی به عنوان یکی از مصادیق اسراف هزینه‌های زیادی به کشاورزان و باغداران تحمیل می‌کند.

نظری تصریح کرد: جلوگیری از رشد بی‌رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و امراض، امکان‌پذیر شدن آبیاری در اراضی شیب‌دار، جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک، کنترل‌پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه از مزایای آبیاری به روش تحت فشار است.

به گفته نظری با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار علاوه بر افزایش متوسط بهره‌وری هر مترمکعب آب مصرفی، هزینه‌های تولید نیز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول