اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

معرفی به بانک طرح‌های اشتغالزای کشاورزی تا 15 آبان انجام شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: معرفی به بانک طرح‌های اشتغالزای بخش کشاورزی تا 15 آبان ماه به شکل کامل انجام شود.

معرفی به بانک طرح‌های اشتغالزای کشاورزی تا 15 آبان انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: ما باید در فرصت باقی‌مانده از سال به سرعت طرح‌های معرفی به بانک را ارزیابی و مورد بازبینی واقعی قرار دهیم تا به میزان 166 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزای بخش کشاورزی طرح به بانک کشاورزی معرفی شود تا بانک به سرعت نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کند.

وی به طرح‌های بالای 30 میلیون تومان اشاره کرد و افزود: در شهرستان اردبیل در مجموع 11 طرح بالای 30 میلیون تومان تسهیلات به کارگروه ارجاع داده شده است که پنج مورد آنها احداثی است و شش مورد نیاز به سرمایه در گردش داشت که اعضا با معرفی آنها به بانک‌ها که اغلب پرورش گاو شیری، پرواربندی گوساله، مرغ گوشتی و تهیه خوراک دام و طیور بوده است، موافقت کردند.

نیکزاد خاطر نشان کرد: از شهرستان خلخال دو طرح احداثی و دو طرح سرمایه در گردش اغلب شامل پرواربندی بره و پرورش مرغ گوشتی مورد تصویب اعضای کارگروه قرار گرفت و از شهرستان سرعین نیز دو طرح مصوب شد.

این مسئول به طرح‌های ارجاعی از کارگروه مشگین‌شهر با رقم بالای 30 میلیون تومان اشاره کرد و ادامه داد: از این شهرستان نیز شش طرح احداثی و شش طرح سرمایه در گردش شامل پرواربندی بره، گاو شیری و مرغ گوشتی ارایه شده بود که با تصویب اعضای کارگروه کشاورزی برای پرداخت به بانک عامل معرفی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: از شهرستان نمین نیز دو طرح احداثی و سه طرح پرداخت سرمایه در گردش به ارزش بیش از 30 میلیون تومان به این کارگاه ارجاع داده شده بود که اعضا با معرفی آنها به بانک‌های عامل موافقت کردند.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل با اعلام اینکه از پنج شهرستان طرح‌های بالای 30 میلیون تومان در دو هفته گذشته ارجاع نشده است، اضافه کرد: در قالب پروژه‌های بخش کشاورزی با رقم پایین‌تر از 30 میلیون تومان از شهرستان نمین در 15 روز گذشته 27 طرح، کوثر 16 طرح، مشگین‌شهر 36 طرح، گرمی 59 طرح، سرعین 15 طرح، پارس‌آباد 91 طرح، بیله‌سوار 48 طرح و اردبیل 87 طرح در کارگروه‌های شهرستانی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

نیکزاد با بیان اینکه پرداختی بانک باید از رقم هفت میلیارد و 300 میلیون تومان افزایش پیدا کند، بیان کرد: قرار بود هر هفته پنج میلیارد تومان طرح از سوی بخش کشاورزی به بانک معرفی شود و بانک نیز موظف است به سرعت پرداختی‌ها را انجام دهد.

رئیس کارگروه بخش کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه این بخش می‌تواند بهترین فرصت و زمینه اشتغال را در استان فراهم آورد، یادآور شد: در حالی که ما از آب و هوای مناسب، منابع خاک و آب مطلوب و همچنین تجهیزات و امکانات کشاورزی برخوردار هستیم، ضرورت دارد در این بخش انقلابی در اشتغال و کارآفرینی صورت بگیرد چرا که مانند سیستان و بلوچستان و یا مناطق شن‌زار و شوره‌زار دیگر بهانه‌ای در توسعه‌نیافتگی بخش کشاورزی نداریم.

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه هیچ مجوز استخدامی در دست استاندار وجود ندارد، گفت:‌ نصفی از مراجعات ما در روزهای پنجشنبه بیکاران هستند که گاه ناراضی از گفته‌های ما از استانداری بیرون می‌روند در حالی که بنده در نهایت تکریم و تعظیم سعی می‌کنم آنها را به این مسئله واقف کنم که دولت به فکر کوچک‌سازی بدنه خودش است و قصد استخدام نیروی اداری را ندارد.

نیکزاد افزود: البته در این بین گاه درخواست مراجعه‌کنندگان را در اختیار واحدهای صنعتی و تولیدی اشتغالزا قرار می‌دهیم تا آنها بتوانند در حد امکان و وسع خود در این بخش یاریگر ما باشند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: گره کور اشتغال این استان را تنها بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی می‌تواند باز کند اما باید در پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی با تدبیر و دوراندیشی به گونه‌ای حرکت کنیم تا این تسهیلات به سرنوشت تسهیلات بنگاه‌های زودبازده در برخی از موضوعات گرفتار نیاید.

وی خاطر نشان کرد: هر چند در تسهیلات بنگاه‌های زودبازده برخی استان‌ها خوب کار کردند اما در برخی مواقع شاهد بودیم که برخی از استان‌ها از ریل واقعی خارج شده و نتوانستند به اهداف مورد نظر دست یابند.

نیکزاد اضافه کرد: ما باید به گونه‌ای کار را در حوزه کشاورزی به پیش ببریم تا با داشتن بهترین سرمایه‌ها در بخش کشاورزی جز پنج استان برتر بوده و از توانمندی این استان در توسعه شیلات استفاده حداکثری را داشته باشیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: با عنایت دولت در سال تولید ملی رقم 166 میلیارد تومان در اختیار ما است که پیشنهاد می‌کنیم هر هفته پنج میلیارد تومان طرح معرفی شود که البته گرایش به اجرای طرح‌های گسترده و در قالب تعاونی‌ها و همچنین صنایع تبدیلی می‌تواند بسیاری از نارسایی‌ها را برطرف کند.

وی ضرورت تعیین تکلیف رقم 166 میلیارد تومان تسهیلات این بخش را تا سه ماه آینده ضروری توصیف کرد و ادامه داد: ما باید با معرفی طرح‌ها حتی بالاتر از سقف 166 میلیارد تومان تا 15 آبان ماه تمرکز خودمان را به پرداختی‌ها معطوف کنیم تا بتوان بخشی از نارسایی‌های احتمالی را برطرف کرد.

نیکزاد در ادامه یادآور شد: اگر ما درست برنامه‌ریزی کنیم و در حوزه صنعت و کشاورزی با سیاست‌گذاری درست مردم را همسو با اهدافمان سازیم، قادر می‌باشیم برخی از ضعف‌ها و کاستی‌ها را به سرعت جبران کرده و برطرف کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: قرار نیست اراضی ملی و دولتی به صاحبان طرح‌ها و شرکت‌های تعاونی واگذار شود بلکه ما در قالب اجاره باید این مجموعه‌ها را وادار به احداث و تکمیل واحدهای صنعتی و تولیدی کنیم و هر زمین ملی که بلاتکلیف مانده به متقاضیان جدید واگذار کنیم.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول