اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آبادان:

عدم ‌لایروبی حاشیه رودخانه‌ها کشاورزی آبادان را مختل کرده است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار آبادان گفت: عدم‌ لایروبی حاشیه رودخانه‌ها، روند کشاورزی آبادان را کند و در برخی نقاط مختل کرده است.

عدم ‌لایروبی حاشیه رودخانه‌ها کشاورزی آبادان را مختل کرده است

شهاب صدیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: لایروبی جوی و کانال‌های فاضلاب شهرستان در مناطق مختلف توسط ارگان‌های مرتبط نظیر شهرداری و آبفا باید انجام شود.

وی با اشاره به برخی از این مناطق حساس در شهر تصریح کرد: میدان طیب تا میدان ابوالحسن، کوی کارگر مناطق شرکتی، کانال دو متری خیابان دبستان که آخرین لایروبی در این منطقه سه سال پیش انجام شده است، کانال بازار فیه و برخی مناطق ذوالفقاری که نیازمند لایروبی هستند.

معاون فرماندار آبادان خاطرنشان کرد: این امور باید هر چه سریع‌تر توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه لایروبی و مشکلات ساکنان این مناطق مرتفع شود.

* مناطق بحرانی حاشیه رودخانه‌ها نیاز به لایروبی دارد

وی در ادامه به بارندگی‌های شدید سال پیش اشاره کرد و گفت: به دلیل بارندگی‌های شدید سال پیش، رودخانه بهمنشیر بالا آمد و همین امر موجب آبگرفتگی سه نقطه شهر نظیر بهمن 21، زیر پل ابوالحسن و انتهای خیابان کشتارگاه شد.

صدیقی با اشاره به اینکه پروژه اروند صغیر توسط منطقه آزاد اروند رو به اتمام است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات در دستور کار امسال با چنین مشکلی در فصل بارندگی برخورد نکنیم.

وی همچنین عنوان کرد: مناطق بحرانی حاشیه رودخانه‌ها نیاز به لایروبی دارد که به دلیل انباشت مواد زائد و عدم لایروبی چندین ساله بدون استفاده و غیر قابل کشاورزی مانده است.

معاون فرماندار آبادان با اشاره به برخی از این مناطق اشاره کرد و افزود: محدوده اطراف تصفیه خانه فیه و سلج شرقی از جمله این مناطق مستعد برای کشت و کار کشاورزی است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول